lördag 15 maj 2010

HOPPTÄVLING VÄNNÄS DAG 1

CHACHAA BLOGGÉN!
Idag så är var det tävling och jag taggade till tusen!! :) Skriver inget om dom andra hästarna i helgen för dom kommer inte gå någonting. Mazing kommer gå för Linna kmr oh rider henne men eftersom att jag inte vet vad hon kmr göra för jag bor i överboda hos Pernilla under helgen tsm med LUNDELL så skriver jag inga detaljer. Allting har gått super bra i helgen :) Ska försöka lägga in någon film för sanna har filmat mig men det syns inte så bra på filmen att han gick bra! :) Dudde var så otroligt lugn, tror aldrig jag har ridit han så bra någonsinn och tror inte heller han har hoppat/gåt så här bra någonsinn! :) Jag är verkligen jätte lättad över att all min träning jag lagt ner på honom faktiskt gett resultat! åh fina dudde. Attans att det inte finns något piller "stop och väx" typ!! :) jaja, jag får ju iaf njuta av dom roligastunderna jag får tsm med Dudde tills han är såld! idag har det blivit rätt så mycet stek på tävlingen. Det var grymt varmt,,både Positivt och Negativt (P; därför att det är skönt väder för oss människor! N; därför att det blir dubblet så jobbigare för hästarna!)
______________________________
Dudde: Hoppade 2 klasser idag.
LD - 1 pet.
Han var pigg denna klass och eftersom att det var första tävlingen med Dudde sen 2 år tillbaka så blev det lite blackout för jag kom liksom inte ihåg på banan hur det skulle kännas för det kändes som att det var ett tag sen jag tävlade så rutinerna var liksom borta. Banan gick ändå hyvvsat, jag red därimot väldigt mycket förfort! Så tillslut föll en bom för att han hann ju inte dra upp benen. Men det godkänner jag för att jag skulle ha bromsat upp honom lite mera. Men inge tittig och ingenting! Inte ens brydd. SUPER DUDDEGUBBEN!
LC - Felfri och allt var toppen!
Allt gick verkligen klockrent i den här klassen, nu visste jag hur Dudde var på tävling och jag var inte ett dugg nervös,spänd eller något sånt som Dudde kunde känna. Nu var jag bara fokuserad.
Vi red en lung nollrunda som jag är super nöjd över!
Mazing: Linna red mazing idag.
Animo: Han är ju såld nu så att nu kommer jag sluta skriva om min äslakde Animo så nu är någon annans älskling! >
BILDER FRÅN TÄVLINGEN IDAG!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar