söndag 5 december 2010

AKTIV SÖNDAG

Hejsanhoppsan idag har det faktiskt rullat på fullt fram, alla hästar har blivit ridna och vi har varit väldigt aktiv och hunnit mycket på kort tid.

Just nu sitter jag och tänker på vad jag ska göra på nyår..... kanske blir det att vara med Emelie och Natali eller också blir det till att vara hemma med grannarna eller jag vet inte?.. Hm..
jaja, jag är ganska trött och ska sova nu! Skönt att få för en gångs skull få sova bra.
Tiderna på kvällarna har inte blivit dom tidigaste på hela veckan och i helgen.
_____________________
Ulla: Reds ordentligt idag, barbacka oxå. På tisdag blir det Buster för Ullas del eftersom att hon ska vara helt fullt i tävlings kondtion och tävlings redo inför 2011 så vill jag hoppa igenom henne ordentligt!!!!! :) Taggar super mycket på tävlingssäsongen nästa år.
Hur som helst, tillbaka till snacket om ridningen idag! hon gick riktgit bra, hoppade över 125 hemma på banan på gården. Hon gick underbart och Ulla kunde dessutom göra klockrena Galopp-pirruetter! HELT SJUKT, hon är ju grymt utbildad.
Ulla är verkligen som en ponny,hur lätt som helst att sväng och lyssnar bra som en jag vet inte vad. Red först på ridbana idag och jobbade med bakdelen,samla, samla inte,samla,,samla inte....osv. En riktigt jobbig övning och hästarna får lätt mjölksyra, vilken ulla fick! Så jag tog sedan en skritt tur runt byn och sedan red jag tilbaka hem och hoppade lite på ridbanan.
Hurran: Evajonsson hoppträning,
Mazing: Reds igenom på ridbanan, hon behövs ridas några gånger nu eftersom att hon inte rids igenom ordentligt så kan det vara bra att jag rider igenom henne några gånger ibland nu och då. Hon fick ta några hoppsprång på ett lågt kryss på 80cm kanske. Hon har inte varit så lycklig på lääääänge!! Guuud så glad hon blev, en riktigt toppen kärring till häst! :)
Cheyenne: Mamma och Kjella longerade henne och hon verkade väldigt lung. På slutet hoppade morsan upp och red henne då kjella longerade henne. Hon är super fin Cheyenne!

BILDER FRÅN IDAG


1:a bilden: Ulla på ridbanan, och hoppade gick super! Hoppade 125 på ett räcke, Ulla är helt underbar gumman min! Tävlingarna nästa år kommer äga och gud så kul vi ska ha!
2:a bilden: Prövade mössan jag har fått av Challe, ska köpa den men är lite pank just nu men fick ändå ta hem det så jag prövade att bara sätta på det och se hur det såg ut.. Ja ni ser ju själva mössan var sjukt liten! Eller nej, det är hurran som har förstora öron! Så vi ska kolla hur den är syd eftersom att morsan är designer kanske hon kan sy till den men går det inte ska ja lämna tillbaka det till challe. Åh så synd för jag älskar verkligen mössan och schabraket och det var ju till ett toppen pris!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Ifall den mössan inte passar kan du ju fråga hanna vilken storlek hennes mössa är för hon har en likadan gg luva och schabrak :)

    SvaraRadera