måndag 19 september 2011

R.I.P AMAZING GRACE♥

Jag är så ledsen, och så hjälplös, saknar dig gumman..♥
Det här var den hemskaste kvällen i mitt liv, jag var ute och red mazing och tog lite trav och tog en galopp och jag fylldes med kärlek från mazing. Hon gick så bra, för första gången tror jag att jag fick mazing i en riktigt fin LÅG form som jag aldrig fått förut på samma sät samtidigt som jag fick med bakdelen samtidigt som det var som att hålla i sytrådar när jag red. UNDERBART, skulle ta en sista galopp för dagen som blev till den sista förevigt.. När hon kolappsade och föll ihop på marken och sprattlade med benen så visste jag inte vad jag skulle göra..hela mitt hjärta verkligen stannade till och jag kunde inte förstå att det va sant men jag förstod och hoppades på att du skulle få dö på en gång och slippa lida.. Du sprattlade som efter hjälp, och jag satte mig ner och höll om ditt huvud i min famn, skrek och grät men ingen hörde mig.. men det var nästan underbart att få vara själv med dig dom sista minuterna i ditt liv. Det som sårar mig mest, var att jag fick se dig sådär, det var så hemskt när dina ögonvitor kom fram och for tillbaka, och att höra dig gnägga sådär, sa du hejdå eller bad du om hjälp? Jag önskar jag kunde prata med dig. Jag försökte hålla dig så varm som möjlligt så som du hållit om mitt hjärta dessa 7år med dig. Hoppas du får det bra Mazing, Du föddes som en stjärna och kommer dö som en legend.
Hurran: Red ut med pernilla och Hurran efter olyckan med mazing för att jag vill tänka på någonting annat och det ångrar jag inte för det var skönt och hurran gicksuper fint. Låg form nästan hela tiden, många gånger kom hon upp med huvudet och sedan gick ner igen. Guuuuuud så fin hon är, lösgalopperade henne och joggade rätt länge.




R.I.P AMAZING GRACE25 år gammal 1986-2011



Minns du när vi klädde ut oss på Julshowen och vann för bästa utklädnad...?
minns du Julshowen tillsammans med Erika lilja och Robin Hood som poliser & vann?
minns du tävlingen i Sandgärdan och vann en vojlock som vi sedan slängde?

minns du alla tävlingar vi blivit placerad i stöcke mazing?..

minns du tävlingen i kågedalen när du och jag vann LB i laget div 2?

minns du alla gånger vi bara tagit en lugn tur i skogen tillsammans?

minns du gången med Linna när vi hade film i stallet och du rullade dig och la dig och sov..?

minns du vår allra sista tävling som var våran bästa,

vi vann LC dag 1, och dag 2 vann vi LC och vann LB efter den tävlingen beslutade vi oss för att sluta tävling dig gumman så du skulle få bli gamlings-förklarad och gå i pension.
Finns mycket att minnas med dig..mycket mycket och jag lovar dig att aldrig glömma det vi gjort.


Till min älskade Mazing:
Du går ifrån oss, men är ej borta
I våra tankar Du lever kvar.
Någonstans inom oss är vi
alltid tillsammans,
Du somnade stilla
då färden var slut
från allt vad du lidit
Du nu vilar ut
Vi binder en krans
av minnen
de vackraste och
finaste vi har
Vi vet att de aldrig vissnar
Hos oss och i mig är Du alltid kvar,
Tack för allt.

Jag tänker på dig och det ska du veta, hoppas att du aldrig glömmer mig, för jag glömmer aldrig dig!
Det var verkligen som om du gnäggade hejdå när du låg där, som om du sa tack.. åh älskade mazing.
Det är så jobbigt..du förstår inte vilken stor bit du tog av mig när du nu är död.
Tror fortfarande att jag inte förstå att du verkligen är död.

7 kommentarer:

  1. Men guuud vad hemskt det måste kännas för dig, krya på dig, mazing har det bra där hon är nu och ni var såå fina tillsammans. Tänker på er!!

    SvaraRadera
  2. usch, börjar typ gråta... är så känslig när det gäller sånthär.. vet precis hur tomt och hemskt det känns! nu får hon leka med Futte uppe i häst himlen =) tänker på dig, styrke kramar!!!! /Fia

    SvaraRadera
  3. Åh så sorgligt att hon är borta, men du får tänka på att hon fått ha ett bra hästliv hos er. Fått vara med andra hästar i hagen och bo på en gård där man tycker om hästar. Och det sista hon fick göra här i livet var att trava med dig på ryggen. Det var det bästa tänkbara slut för henne.
    Jättekram från mig /m-m

    SvaraRadera
  4. Jag började gråta när jag läste det här!<3 Lider med dig älskade Jennifer! Mazing var en otroligt fin ponny! Hon har haft ett underbart liv tillsammans med dig, hon har gett dig allt liksom du har gett henne! Ni var som gjorda för varandra. Mazing kommer ha det jätte bra där uppe. Hon tänker på dig lika mycket som du tänker på henne!<3
    Finns för dig Jennifer!<3
    R.I.P Amazing Grace<3

    SvaraRadera
  5. Kan inte annat än stämma in med de andra, verkligen sorgligt, men gick det bra för dig då? Du gjorde dig inte illa när hon föll ihop?. Du får tänka på de fina stunderna ni haft och vilken tur att ni fått ha så många år ihop. Det är aldrig roligt att förlora en vän. Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Nej va hemskt :( <3

    Sv: Ja shopping är alltid skoj. Har tyvärr inte blivit mycket av den varan på flera, flera månader! Lite vitaminer och arnika och annat sånt ska inhandlas men inget "roligt".

    SvaraRadera
  7. sv: ååh, tack så mycket!

    tråkigt med hästen!

    SvaraRadera