onsdag 5 oktober 2011

Busterträning

Hejsan hoppsan, nu har jag lagt in en Bloglovin symbol på min blogg, då blir den lättare att följa! :)
Hade busterträning igår, och det slutade med att jag blev lite ledsen och rädd för Ullas del, bara att bita i det sura äpplet och fortsätta. Ulla skötte sig fint och jag känner inte av någonting i axeln, 1 gång gjorde det ont när det blev ett tvärryck men på en hel träning så är det bra, funderar på hur det kommer att kännas imorgon.. jaja det blir nog bra! Nu ska jag ta och sova för jag orkar inget mer för idag, mina ögon stängs var 5minut och jag slumrar till Ha det bäst godnatt..! :D

Ulla: Som sagt, träningen gick inte dåligt på något sätt men därimot så var det första gången jag hoppade Ulla sedan tävling den 19-21 i vännäs, alltså ungefär 1 månad, och jag åkte på träningen för att bara hoppa lite och inte kräva så mycket eftersom att hon inte har hoppat så mycket nu på slutet p.g.a min axel...
Men på Busters träningar så kräver han rätt så mycket utav en, fick inget riktigt flyt, hade inte den där bra galoppen jag brukar, jag bröt ihop lite på slutet då buster ej förstod att ja var lite rädd att Ulla skulle göra illa sig då hon inte hoppat på ett tag och sen blev hon genomblöt i svett, eftersom hindrena låg på upp till 110 innan vi sänkte så.
Men en sak som var toppen (om man ska försöka se det lite positvt) var att jag hade kontroll på Ulla, hon lyssna både tillbaka och frammåt, jag trodde hon skulle vara super pigg och mest ligga på, menmen gamla goa damen lyssnade!

Hurran: Red en snabbis innan Ullas träning, galopperade in i berg en liten bit i 30minuter i streck, (uppvärming 10min) Hon gick bra, var pigg framåt och flyttade undan för skänkeln bra. Gjorde lite skänkelvikning över vägen fram och tillbaka i nån/några minuter i streck och sånna jobbiga övningar när hon hela tiden måste aktivera och arbeta med kroppen.
Cheyenne: Fick stå i hagen bara, hon kommer gå på alla ponnyridningar som jag har, dvs, ungefär 3gånger/veckan! Sedan kanske jag eller frida rider henne när det finns tid för det. Sen så är ju snart ridhuset klart och då ska hon börja arbetas med på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar