söndag 30 oktober 2011

damn

Seg dag idag men alla hästar har fått ridas, och stallet lämnade jag sopat och snyggt... jag måste ha något fel som inte kan lämna stallet osopat.. då känner jag mig naken på något sätt.
Kvällen blir nu mys i sängen alldeles själv och lyssna på lite musik, skulle nyss poppa popcorn men det var så lite olja att det blev knappt någonting ;( Halsen blir inte bättre, jag hostar upp MYCKET slem.. "bra tänker man då kanske det snart är slut?" neeeeeeeeej...neeeeeeeeeej.. aldrig i livet. Hostar som en galning hela tiden, skit jobbigt faktiskt trots att jag sover bra, äter bra, dricker varmt.. VAD SKA MAN NU GÖRA DÅ?!?!?! Jaja, tack för ikväll ska sova nu! Saknar min chrille... kramkramJW

Ulla: Hon fick ridas 1 varv runt byn, jobba med bakdelen + ryggen i den jobbiga backen, sedan försökte jag ta igenom lite mjukhet i ridhuset. Ridpasset var 1timme lång + 1 paus på 5minuters skritt i mitten.
Hurran: Red i 1,5 timme och tänkte hela tiden låg form, men inte för mycket, hon bärde sig själv och var väldigt duktig idag, duktig men pigg! Men det nya ridsättet är SVÅRT men fungerar på henne!! Kommande vecka ska hon få en liten hoppträning i ridhuset hade jag tänkt, har ritat ner många övningar av Buster så ska försöka bygga ihop någonting i ridhuset av ritningarna. Måste bara säga att hon har fått bra ryggmuskler nu.
Tornado: Longerades över små hinder i ridhuset och DAMN så roligt han tyckte det var!
Dock inte så länge, försökte öva in att han skulle lyssna på olika komandon.

BILDER FRÅN IDAG..
Video från när Tornado görs iordning i stallet + när han rakas för första gången är påväg att laddas upp! Den får ni imorgon kväll vid 23:30 tiden ;) så checka bloggen dåe!

1 kommentar: