lördag 15 oktober 2011

"Trafiksäker 1 åring..!!!"

Hejsan hoppsan, Hade TomasHammar-träningar i helgen, så skönt det var att få höra Tomas röst igen, jag älskar verkligen skånska! Efter träningen blev det att fara hem och ha ponnyridningen med Maja, det gick bara finfint och hon har fått börja åka runt på Cheyenne nu mera för hon vill det. Tur Cheyenne är toppen snäll, hon är verkligen underbar.
Ikväll blir det att ägna en stor del åt att plugga Hinduism, sedan facebook, film, och skriva med en väldigt fin person, vid namn Chrille! Ha det så bra allihopa! kramkramJW
_________
Ulla: Joggades.

Hurran: första dagen igår gick ju sådär, fick inget riktigt flyt kändes det som, jag vågar inte rida framåt! Och denna dag gick ungefär lika dant, men mycket mycket bättre på slutet! Dock så tyckte jag hon fick lite mjölk syra i benen efter några hinder och segade ihop, men det är inte så konstigt eftersom jag hoppat 1 gång, sedan olyckan. Men det positiva i allt är att Hurran inte reagerar någonting på olyckan, verkligen hur skönt som helst, som om den aldrig ha hänt! Ska börja sätta igång henne nu ordentligt, när ridhuset nu är klart! så man kan börja ha träningar och sånt där så.. det kommer bli riktigt riktigt bra det här!

Tornado: Yesbox, Tornado longerades i ridhuset och han gick jätte fint, första gången han longerade där och synd att kameran hade lite batteri, filmen på honom blev ungefär bara 3 sekunder så den känns inte lönt att lägga ut. Ska göra om det imorgon, och då har jag laddat kameran så då blir det till att mamma får filma honom! Longerade honom iaf, sadel, träns, (grimma utanpå tränset), skydd bak, martingal, och stigbyglarna nere hängades och dinglandes. Han reagerade inte på nånting, bara flög fram i traven så himmla fint. Syns mycket att Hiphop är pappan, för Tornado har fått hans underbart mjuka och fina steg.
Longerade över lite bommar och T var hur lugn och fin som helst, körde i kanske max 7min i helhet på en mycket storvolt, körde mycket övergånger med rösten.. så som "prrrr..." "smackning" för trav osv.
Efter ett tag körde Kjella in fyrhjulingen i ridhuset men nae, ingen reaktion.
Allt gående efter vägen har gett reslutat, man kan ju nästan kalla honom "trafik säker 1åring" nu.. shiiit alltså!!!!!! Fina fina fina Tornado. :)

Btw, det var någon som undrade hur man skulle hitta mig på bloggriket?
och nämligen så är det ungefär samma som på hastnet, det uppdateras hela hela tiden med nya bloggar!! Men nu har jag lagt in ännu en ny, så klicka på bloggriket så kommer du dit.

Förresten så bjuder jag på en bild på Hurran eftersom att vi tränade idag och tog inga bilder för kameran hade inga batterier, så det fick bli denna underbara bild stället!..
Förresten så var det någon som ville ha mer bilder på Tornado.. både mer bilder och filmer ska det bli ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar