lördag 26 november 2011

tjaaa..../trött tjej94.
Ikväll så har vi nästan blivit klara med sarjen på ena sidan!!!!!!! Red igår, och rakade också Ulla! Det blev bra förutom att det tog 1 timme, eftersom att rak maskinen inte riktigt ville som jag ville men till slut blev det bra, dock är hon inte klipp undermagen så kan ju säga att det ser förbannat roligt ut. Nu blir det att hopp isäng är verkligen jätte trött.

Ulla: Jobbade saker som vi hade jobbat med på dressyrträningarna (ställa åt olika håll, flytta, piruetter, få henne att lyssna, från galopp till skrittt, från galopp till backa några steg osv, hela tiden göra saker som för henne att bli uppmärksam)
Eftersom att Ulla har ganska lätt för sig att tappa bakdelen så gäller det att man håller henne sysselsatt. Sedan tog jag nått enstaka språng i varje varv på ett räcke som jag satte snabbt ur sväng och jobbade med sedan mer gånger på 115cm höjd. Gick galant bra och dessutom så fotade Alicia en del, när hon ändå var förbi och kollade på! :)

Hurran: Gick ponnyridning idag, Levina kom red henne och hon ville bara skritta idag så det blev en perfekt stretsching för hurran för jag plockade fram 5 bommar, med rätt långt avstånd emellan vajre så att hon fick stäcka ut sig ordentligt. Helt perfekt för hurran! När Levina kände sig färdig longerade jag hurran några varje över ut längda bommar även i trav. Sen blev det stretsching för hurrans del, skönt skönt!

FRIDA KOM HIT, missu!
Tornado som var super mysig idag!

1 kommentar:

  1. Haha, ursäkta men du behöver inte länka till ett inlägg för jag fick fram bilderna tillslut i mailet ;)

    SvaraRadera