måndag 2 januari 2012

JOBBIG Dressyrträning!

Tja, kvällen har gått fort, kom hem från att ha åkt lastbil och det gick bara bra, var otroligt roligt, så tack så mycket för det kristoffer! ikväll så har jag haft dressyrträning och det gick faktiskt väldigt bra även om det var svårt och det kändes konstigt och nytt igen. Men det där kommer nog bli super om jag får jobba med det, ska filma så att jag sedan kan försöka se någon skillnad om någon månad. Helt galet att det är 1 månad kvar tills hippo snart, åhhh så himmla kul det ska bliiii!
Ni måste även få se ikväll för då ska jag städa mitt rum ;) vem vet, kanske jag visar mig lite i live igen? hihihihihih.Nu ska jag sova, ha det bäst allhiopa hörs imorgon då det blir dubbla ponnyridningar! Roligt roligt!

Ulla: Tränade ordentligt och Ulla fick sig verkligen en ordentligt träning, travade över bommar i jag vet inte hur länge, säkert 2 timmar. Jobbade med att hon inte skulle springa med benen bakom sig utan under sig över bommarna, körde i skritt och trav och hon snubblade många många många gånger nästan hela tiden, eftersom ulla är van att få springa och även fast man samlar upp henne så har jag inte tränat rätt så att hon får bakdelen under sig när man travar bommar/cavaletti där så nu ska det väl ändras på, Gör om gör rätt helt enkelt! :)  Imorgon ska hon få pulsa snö för det finns det gott om nu och förmodligen så blir det dalsjö galopprundor för konditionen på onsdag när frida kommer! Då har Ulla fått 3 hårda pass, och då får hon en liten vilodag med en lååååång skritt och trav tur på torsdag kanske, tror det blir bra.


Hurran: Hon fick vila, för jag fick så fruktansvärt ont i huvudet och mensvärken bli bara värre och värre när jag red Ulla och tog i med magen mycket osv. Så beslutade att jag inte skulle rida nå bra om jag satte mig upp. Så idag blir ända vilan i veckan för henne. Imorgon blir det ett ordentligt pass för båda, pulsa i djup snö i 30-60minuter. ;)



SAKNAR..  ;)
Jävlar vad taggad jag är tills hippo, så roligt att äntligen få tävla igen!

2 kommentarer:

  1. Hejsan, följer dig och Ulla den gamla damen stenhård! Hoppas det kommer går riktigt bra för er denna tävlingstermin! ;) kramar från anna!

    SvaraRadera
  2. Det där minns jag dagen du blev tv stjärna ;) hahah

    SvaraRadera