tisdag 13 november 2012

Hästinlägg

Hej nu kommer ett inlägg med hästsnack.

Det finns inga ord för hur bra jag har det här nere, vill bara meddela om att alla borde får vara här och få ha det så bra som jag har det. För det känns inte längre som att jag ska hem någonstanns, det här är mitt hem... eller hur var det nu igen? ;(

Har diskuterat mycket med Filippa om Cupido och Tornado och bollat idéer fram och tillbaka, även fått lära mig mer om unghästar och hur viktigt det är med säkerhet och vissa andra små detaljer som är otroligt viktiga.
Kommit fram till att när cupido är igång ska jag åka hit ner till skåne en vecka och få hoppträna för tränaren som Filippa tränar för och kanske filippa får pröva rida C och ge lite smarta tips osv, skulle vara väldigt roligt och intressant! :)

Fått lära mig avståndet på löshoppning och hur man ska tänka, vad som är bra dåligt och nu är det nya regler som gäller, fler hinder vilket gör det egentligen lättare att få ett bättre resultat på det sista hindret som är bedömnigshindret och mycket annat har jag fått lära mig. Ska verkligen försöka använda min kunskap till C & T nu när jag kommer hem.

-

Nu ska vi käka en trevlig middag, Eva, kökets husmor är helt galen på att göra god mat!! Blir 1 mer inlägg ikväll så ni får veta vad jag gjort idag, så vi hörs senare!

Imorn kommer hovlslagaren på förmiddagen.
Eftermiddagen blir det att åka till veterinären.
Ons är det hoppträning som gäller!
Tors är det lugnt!
Fredag + Lördag och Söndag åker vi på tävling i Värnamo!!!!!!!! Toppen kul säger jag bara!!!
och på söndag åker jag hem..........



Slänger in 2 bilder och 2 filmer på Tornados släkt!



Cupidos släk!
Indoctro
Nimmerdor.
Så cupido har hälften hopp och hälften dressyr stam och därifrån kommer hans fina fina steg.

Indoctro film
Nimmerdor film

1 kommentar:

  1. Ååå vad glad jag blir att höra att du har det så bra ;D
    Kolla om du kan sommarjobba där kanske? Vem vet
    Har du kollat hur du tar dig till tågstationen för hemfärden?
    Kram ma, som längtar efter dig iallafall ;p

    SvaraRadera