fredag 24 maj 2013

Fredags kväll

Hej på er folket! Nu blev det sent, jag brukar vara duktig på att säga "jag gör det sen" sen blir jag alldeles för trött och somnar istället. Men ikväll tog jag iallafall tag i det hela och det blev ett inlägg.
Imorse tog jag med min fina 6åring till Umeå ryttarföreningen och hade honom på min hästlektion. Därefter åkte jag hem och städade hela huset ända tills middagen.

Tidigare ikväll
 har jag haft vinkväll (försökte övertyga henne om att vi satt och "fiiesta" inte "fin drack" men det gick hon absolut inte med på... förstår inte varför :O ..... hahah.) med min mamma på altanen med spotify på. Myisgt värre. Såklart valde jag vitt vin, jag dricker inte rött. Vinet var väldigt äckligt i början men tack och lov inte lika äckligt i slutet. Då gick det bra med glas efter glas.
Satt ute i 4 timmar totalt på altanen, skönt som attan var det rensade lite tankar från pluggningen och fick ett fint samtal från min fina Maria!! 

 Simon kom förbi med några kompisar uppe vid vägen. Jag satt på asfalten och väntade på honom, när han sedan kom snackade vi en stund roligt som vanligt och sen for dom igen. Nu är det godnatt som gäller! 

Häst snack:
Imorse tog jag med Cupido till skolan på ridningen, fick mycket bra tips av den bästa ridläraren på Hippo, nämligen den oerhört snälla glada Stina B. Cupido gick hyfsat, lite spänd är på ett nytt ställe och red utan graman saken jag brukar ha på honom som nöd ifall han blir spänd. Men ville ha hjälp att kunna rida utan den. 
Hemma i ridhuset rider jag nästan aldrig med graman därför där är han trygg och lugn, men däremot i skogen då det blir lite spännande med nya äventyr så rider jag ofta graman (den används då inte hela tiden) bara där som akut hjälp ifall att han är på väg upp med huvudet.
 Han har nämligen slagit upp huvudet i mitt ansikte flera gånger då han har en rätt högt ansatt hals och är rätt högrest häst över huvudtaget. Men han gick bra och han älskar skogen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar