torsdag 2 maj 2013

Häst bildbomd från tävlingen

Lite snabb update om livet, Valborg blev king!!!!!!!!! Igår har det varit tävlingar och har hunnit svara på några mikrobiologi frågor också och varit med Robin som hängt med överallt och ut till hästarna och även blivit bjuden på pizza av hans familj. :) Imorgon är det nationella på eftermiddagen som gäller håll tummarna för mig. Jag funderar stark på att besöka Mr doctor någon dag oxå. Men nu ska jag göra mig iordning för skola kramkramJW 
-
HÄSTSNACK:
Resultatet från helgen blev så här!
Emmet: 1 Rivning i 90cm, låg ton i handen och jag försökte att vara lätt i handen och aldrig försöka få ett stöd (eftersom då hänger han sig i handen) utan bara lirka lite emellan åt och höja handen lite.
Gick bättre mot slutet men han hoppade fint. :)

Nexus: Han hoppades 2 klasser.
1m - Felfri och var inte rädd, det kändes som en helt klockren runda! Bra tempo, kom rätt på det flesta hinderna och jag vill bara in och hoppa med den känslan på 110 också.
110 - 8 fel, Jag var höjdrädd men jag gav mig in på denna klass ändå annars kommer jag aldrig komma över det. Vi var båda trötta och jag höll inte riktigt ihop honom, tappade galoppen och han fick ingenting att hoppa ifrån. Kom runt alla 13 hinder så är så stolt över mig själv. Nästa tävling blir också 1m, 110 med Nexus.


Robin kan han, deniiii!


Bjuder på lite bilder, alla hästbilder bilder ifrån helgen är tagna utav bästa Natali Dewall!
Han har verkligen en grym teknik och språngkurva denna underbara häst!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar