söndag 14 juli 2013

Lyckad tävling på en mycket fin häst

En mycket bra dag idag, jag är så full av lycka, så njut nu av vad jag gjort idag mina läsare. Nu när jag kunde låna mammas dator till att skriva, tack snälla hästmamma.

Måste säga grattis till bästa unghäst utbildaren Filippa Lindgren Ståhl som tävlade och blev placerad i Falsterbo under helgen. Super grattis från mig!

Imorse byggde jag hagar till hästarna, lite makaroner som lunch satt fint (som vanligt). Packade sedan in 6åringen i transporten och for till Innertavle på en Pay & Jump (träningstävling). Gick mycket bra, vi får mer och mer rutin för varje tävling. Gjorde någon volt och fick en rivning i 90 men 1m gick klockrent. Vilket team vi börjar bli!!!  
Helt tävlingsklädd var jag även ensam om att vara haha, det är jag oftast på träningstävlingar. Men alla tränar vi på olika saker.  Älskar att ta på sig de rätta tävlingskläderna och bara ge sig ut på banorna och göra sitt bästa och ha roligt :)

När jag kom hem red jag Emmet i ridhuset ett pass. Vilken fantastisk häst, lösgjord och fin och kvick i rörelserna och hjälperna. Lite bommar och markarbete och enormt mycket dressyrövningar inlagt i det. Gick som en stjärna. Speciellt roligt var det då han fått lite sommar vila några dar så grabben hade extra mycket energi men lade de på rätt saker. :)

Ikväll somnar jag med ett super leende på läpparna och imorgon är det ridning, jordgubbe plockning och mycket annat som står på schemat. På tisdag ska jag upp på Norrmalm och en annan person än jag ska rida Cupido så jag får se hur han rör sig då jag ville det då jag aldrig sett honom från marken. :) Kan bli lärorikt och super spännande. Nästa tävling tror jag blir Öviks gräsfestival eller om det är Skellefteå innan.. jaja! Ni märker nog!

Torsdag 1 Augusti 19.30 kommer Stina Burström ha en prov Hopp/Markarbetes träning i vårt ridhus, är du intresserad så hör av dig till mig, 073-838 88 55 eller min moder.


3 kommentarer:

  1. När kommer studentinläggeeet?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är påväg :) En eller 2 dagar bort, håll ut ullan!!!

      Radera
  2. Jätte fin blogg, hästarna på höger sidan är det dina? :)

    SvaraRadera