torsdag 26 september 2013

Hatten av för en ponnyridare!

Kan vara den coolaste gladast tjejen jag någonsinn träffat, ur häftig ju!!

Hade en ponnyridning igår som fick mig att tänka till så mycket. Kom en jätte duktig tjej som kände ponnyridnings Maja, ni vet som brukar vara och ponnyrida hos mig...
Dock då jag inte har några ponnysar längre så heter det inte ponnyridning längre utan mera Barnridning.

Cupido fick gå iaf och gjorde verkligen den bästa han kunde ifrån sig. Tjejen som red, kom inte ihåg hennes namn då jag har rätt många som kommer och rider.. hehe jag och namn = inte ett stadigt förhållande :O  Tjejen red Cupido sååååååå bra och många funderingar gick igenom mitt huvud då hon red honom på ganska långa tyglar och han gick så djupt form med bra takt och dessutom var han nästan stadig på rakt spår. Tror att vingligheten lite beror på att jag balanserar upp honom lite dåligt faktiskt... Kul att se honom gå bra och vara så fin. Finns hopp shiiihooow!!!

Jag har tänkt på en sak, en viktigt sak som kan få mig jätte förbannad. Folk som inte kan vara glad för andra skull! Det gäller inte bara i ridningen. I vissa fall hade många säkert blivit lite arg när sånt här händer "ofta hon red bättre än vad jag själv rider honom?!?..." Men jag tänker precis tvärt om.. Gud vilken duktig tjej hon kan nog bli riktigt duktig. :) Nu var det ju inte så att han trampade in bakdelen under sig och hela kittet men ni förstår han gick som lugnt och super bra för att vara en ponnyridning och en ung oerfaren tjej som rider en svår unghäst hon aldrig suttit på tidigare.
Tror jag själv är lite för på honom ibland så han tappar takten och her upp skallen och tappar balansen och koncetrationen ibland osv.
Men tänk på det rid människor och människor i övigt, sluta sura för minsta lilla och försök ta lärdom av saker och ting istället. Var glad för andra skull istället för att visa avensjuka och frysa ut folk. Det är så jädra lågt utav er. Ursch för er!!! Med det säger jag godnatt. KramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar