onsdag 16 oktober 2013

Bryta ihop och komma igen, det är så man brukar säga va?

Fick migrän imorse, när jag gick upp såg jag knappt någonting. Ursch det är så jävla otäckt när det blir sådär och folk som inte vet hur det är att ha migrän kan inte ha förståelse för det heller.
Det gör ont i huvudet och det känns som att huvudet är påväg att sprängas och man blir jävligt känslig för allt ljud och ljus. Iaf så ringde jag Lernia och sa precis som det var. Åh jag som absolut inte vill vara sjuk för jag älskar ju jobbet jag har.. buhuhuhuh.

Skulle kunna tänka mig att jobba på Volvo hela min framtid, bra lön, bra människor och ett ställe där jag faktiskt storm trivs.

Som ni alla nu kanske vet, så läggs Monteringen ner i Umeå. Den flyttar till Göteborg istället och det innebär att alla 450 anställda via Lernia (som jag är) varslas därifrån och 50 stycken från Volvo varslas eller vad man ska kalla det för.
Suttit 2 timmar vid datorn och sökt på google efter industri företag jag skulle kunna lämna in ansökan till....

Jaja nu har jag tagit några tabletter och ska försöka lägga mig och sova hela kvällen så att jag kan gå till Volvo imorgon så ställer väckaren på 04.15.

Ha även anmällt till Skellefteå hur smart nu det var, men funderar på om jag ens ska åka. Är det viktigare att tävla, än att ha pengar kvar till att flytta hemifrån/ betala hyra för att bo hemma? Jag vet inte riktigt samtidigt vet jag hur mycket jag brinner för allt det här men att spara en tävling till en hel säsong nästa år skulle nog ändå varit helt okej. Då kan vi träna upp oss och bara spara pengar till Erik Berggren träningar istället... Jaja vi får se, det är möjligt att avanmäla tills på fredag så ska ta ett beslut imorgon om jag ska tävla eller inte.



2 kommentarer:

  1. som tur är flyttas inte monteringen förrän efter sommaren 2015, men det blir nog 500 Volvoanställda som åker, för vi åker nog tidigare pga att dom tänker gå ner till 2 skift efter nyår :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis det är ju ett tag kvar men eftersom att 3 skift slutar så ryker ju ändå lite folk. Hört lite rykten om vilka som åker men men man ska väl aldrig vara säker på någonting. :)

      Radera