måndag 17 februari 2014

Vilodag

Tjabba världen! Tog en riktig sovmorgon idag för det tycker jag att jag var värd. Legat i sängen och sett filmer på netflix på ipaden. Älska drama romantik filmer!!....

Tänkte berätta hur det gick på tävlingen igår. Förstår att många är nyfikna!

Framridningen till 1m blev misslyckad och stressig. Trots det så märktes det hur mycket jag har utvecklats med Roines hjälp. På bara de få veckorna jag varit här så rider jag helt annorlunda. Rev en ynka liten bom på sista hindret i omhoppningen. Borsett från att han var lite pigg, stuttsig och svårsvängd (som han blir när man inte värmt upp tillräckligt ordentligt) så var det en helt okej runda :)

Till 110 hade jag ridit fram ordentligt och gått igenom extra noga de saker och ting som inte fungerande i första klassen. Red fram med gramman och tänkte lång och låg. Han lyssnade bra på mig och vi hittade den där perfekta kommunikationen där jag kan rida honom som om tyglarna vore sytrådar i handen. Fick fina språng på framhoppningen och han lyssnade direkt när jag gjort halt och bad han att backa några steg.
Väl inne på banan gick det så jäkla bra. Visst kom vi nära hindrena ibland och långt ifrån ibland men vi visste vart vi hade varandra. Han lyssnade bra och det började likna rythm genom hela banan. Fick ett skitpet på 10 i omhoppningen. Men super nöjd.

Det som förvånade mig mest är hur mesiga vi är i norrland?!?!?!?!
Jag menar, första klassen var en lokal 1m, med 2 stycken  kombinationer, distanser, snäva svåra svängar, hinderna kom fort och mycket titthinder.. sånt har vi i norrland på våra typ 130klasser!!!!!!
Vi är för mesiga i norrland och har förlätta banor osv därför blir det svårt för oss när vi åker söderut. 

Nog för mig nu, gud vad mycket kunskap jag samlar på mig här nere. Ska bli kul att komma hem och träna järnet. Tornados licens är uppdaterad och han ska börja få ut och tävla när vi är redo. kramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar