fredag 28 mars 2014

Smörj tips

Vill dela med mig av ett stark tips.. har du hårt läder som aldrig vill bli mjukt och fint? Eller har du nått läder som du smörjer om och om igen men som ändå blir hårt dagen efter??

Då har jag ett starkt tips. Jag började använda TIB HORSE Lädersåpa, som kan köpas på Tegs Hästshop, att tvätta och skölja upp mina saker med för ganska precis 2 veckor sedan. Ofta är det så att när man lödrat upp och gnuggat på lädret så ska man skölja bort det men det fiffiga är att man inte behöver skölja bort det här medlet sen. Istället tar man en torr handduk att torka in såpat med.

Efter det tar man "Curium Balsam", som kan köpas på Cheval Ridsport, och smörjet på ett bra lager. Jag smörjer mina saker varje dag och efter några dagar märkte jag stor skillnad. Nu efter några veckor så behöver jag inte smörja varje dag för det är så rent ocg bra skött nu. Helt underbart är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar