fredag 20 november 2009

Bloggen startas, Välkommen att komentera!

Hej! Jag har verkligen inte haft lust att börja skriva bloggen än, lite för mycket med skolan och sådär men nu idag har jag studiedag från skolan så jag är ledig. Sååååååå skönt! Nu har jag både tid och lust! :) Alla som läser är välkommna att komentera, anonyma inlägg tas bort så skiv era namn så slipper jag radera. Stå för det ni tycker! I min blogg kommer jag berätta lite vad som händer och vad som kommer att hända framåt i tiden! I hegen är det Daniel Svensson träningar på Hippo och jag ska bestämt mig för att hoppträna Animo. Sedan så ska några av Stöcke gänget till stan ungefär vid Megazone ligger Fortet! Dit ska vi och ha olika lag och lösa celler. Det ska bli sjukt kul! Mitt lag heter LAG 2 SUSSANE som innehåller; Jag,Teres och Hanna och Sussane såklart! :) undra vilket lag mindy ska vara med i?...(hihih) Ikväll ska jag på disco på folkets hus! Lääääääängtar som attan!

Planen för idag:

Animo: Ska skrittas runt dalsjö tillsammans med Dudde, eller eventuellt rider på ridbanan och mjukar upp honom! Antingen rider jag på ridbanan för jag vill verkligen jobba igenom honom och känna hur han känns eftersom att i helgen är det Daniel Svensson träning Lördag&Söndag. MEn samtidigt så skulle det ändå vara bra att han fick sträcka på sig lite och skritta en långrunda runt dalsjö och i sånnafall får Dudde hänga med. Jag får se vad jag gör.

Dudde: Han ska skrittas runt dalsjö idag! Märkte att det gick jätte bra igår då jag var ute och red med Linna. Hon red Animo och då han skötte sig riktigt bra fick hon testa skritta med Dudde på sidan när vi skulle klättra uppför backen. Eftersom att jag hade lissan och vi red en tur runt byn(samma sväng 5ggr) så ville jag klättra lissan utan att ha Dudde vid sidan engång. Det gick super, Animo var jätte snäll mot Dudde.

Lissan: Ska skritta hemifrån till ridbanan i överboda och mjuka upp Lissan lite. Jag funderade länge men beslutade mig för att rida dit och mjuka hennes sidoer, köra lite skritt och travbommar som ska göra att hon blir lungnare och samtidigt får jobba lite med markarbete. Sedan ska jag jobba med att galoppera i en viss tid så hon får träna kondition lite. Sen avslutar jag passet med att backa 1 varv runt ridbanan så hon får stärka upp bakkärran! :)

Mazing: Mazing får vila eftersom att hon fortfarande inte har någon sko på högerfram. Jag tror att mazing tycker det är skönt att få bara stå i hagen lite och få käka upp sig ordentligt! För det behöver hon.

Ulla: Ulla får också fortsätta vila eftersom att hon inte har någora skor på höger fram- och bak! Tror att Ulla tycker det är lite tråkigt att måsta vila för hon vill så gärna arbeta och komma bort från geggan i hagen! KramkramJW

2 kommentarer:

  1. ååh jag vill så gärna komma igång med min ridning igen på RIKTIGT - nu är jag ju helt utan häst/ponny att rida och bläää vad det suger!!!! ^^

    lät härligt du ;)

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att få följa Dudde i din blogg ,vi saknar honom fortfarande!!! Gunilla o Cid i Lysekil

    SvaraRadera