lördag 28 november 2009

En HEL dag i stallet! :)



Idag vaknade jag 9, käkade 2 rostade mackor med smör och ost, götta kan ja lova!! Gick sedan ut i stallet och gjorde iordning morgon maten åt alla hästar och sedan kl 12;10 kom Linna och skulle rida Mazing tsm med mig och Dudde :) Vi borstade hästarna, dock tog det ett tag att komma ut för mazing hade tappat en sko så Kjella skodde mazing medans passade jag och Linna på att spara lite tid så vi gick en promenad med Lissan och Animo, eftersom att det ändå skulle göras! Lissan tyckte det var underbart att få komma ut och röra på sig. UNDERBART SKÖNT! tyckte hon. Sedan red vi mazing och Dudde til överboda runt i byn där oborta. På ridbanan var det härlig snö så vi kunde ta någon galopp och ganska mycket trav där.
En sak har jag märkt med Dudde och det är att i höger galopp kan han samla sig och är ganska stadig,(det är som att sitta på mazing alltså att allt fungerar) men i vänster galopp vinglar han och mest springer iväg. Och det är stor skillnad på både varven så jag ska försöka jobba upp hans svaga sida. Sen ska jag jobba mycket lätta hinder sedan när jag börjar med hoppningen!
Lissan: Promenad (eftersom att hon fortfarande är svullen om v.bakben)
Dudde: Joggningstur med inlagda galopper
Animo: Promenad (eftersom att han gick ett så ordentligt dressyrpass i fredags)
Ulla: VILA (eftersom att hon har en hovböld)
Efter att all ridning hämtade vi hö,mockade och smörjde alla träns,sadlar och benskydd. T.om Pernillas träns smörjde vi faktiskt! Riktigt mjuka och fina blev dom! Senare på kvällen kom medryttaren till Cheyenne; Natali och red. Det gick super bra vi tog halva rundan runt dalsjö sedan vände vi hemåt igen. Cheyenne hade inga sura miner alls! BARA POSITIV, BRA JOBBAT NATALI! :)
___________________________________________________________________
Anonym sa...
Hej Kolla Jaquline Dinewalds blogg hon skriver om ngn skola där det är ridning för ett tag sedan
Svar: okej tack för tipset!!! :)
kramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar