måndag 28 december 2009

En underbart härlig dag!

Idag blev det mkt bilder, men det får ni stå ut me! Kom ihåg att KOMENTERA!!!!!!

Tjosantjosan, idag har jag och Linna varit ute och konditionerat Dudde och Mazing. Vi for rundan runt berget. Tog ungefär 1h 45min. Vi galopperade halva moravägen saktade sedan av och travade och skrittade nån minut sedan galopperade vi hela andra halvan av vägen. Totalt tror jag att vi galopperade 25/30minuter. Vi galopperade ett ganska högt tempo hela tiden och i slutet var hästarna rätt så trötta att dom nästan bara ville sakta av! (Den rundan måste ju vara extremt bra för Lissan tänker ja just nu när ja skriver :] ) Hästarna var otroligt trötta, vi stod upp i sadeln hela tiden och Linna fick rätt så värk i benen men jag fick inte så mycket värk :) (vältränad som jag är... HAHA skoja) Sedan när vi kom ut på storvägen skrittade vi hela vägen hem och det tyckte hästarna var otroligt skönt! Nu får mazing vila imorgon och bygga muskler.

Sedan skulle mamma rida Cheyenne idag och jag skulle rida Ulla så Linna fick hjälpa mig att göra iordning dom. Sedan fick mamma ett tel samtal från någon (vet ej vem) så hon kom aldrig ut igen så då fick Linna rida Ulla och jag tog Cheyenne. Vi red på ridbanan och Linna fick jobba på samma övning som vi brukar träna med på Mazing. Att flytta undan för skänkel på en volt, för att hon skulle få känna hur det är att rida storhäst och för att känna lite skillnad mellan hästar osv. Alla är ju inte lika dana och lyssnar på olika hjälper.. Hon tyckte Ulla var extremt härlig att rida och det är hon verkligen!!! För Linna och Ulla gick det riktigt bra, och för mig och Cheyenne gick det riktigt riktigt bra!! Jag kunde flytta henne för sidan, ha ställningen inåt och få henne i form osv. Längtar tills i sommar för det händer så mycket då, planen är att hopptävla Lissan, Animo och Dudde och eventuellt Ulla så länge hon pallar (hon är ju med föl) och sen hoppträna Cheyenne hemma och sedan alla tävlingar, guuuuuuuuuuuuuuuuuuuud vad jag längtar! :) kramkramJW
TAGGA tävlingssäsongen 2010!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar