måndag 28 december 2009

Julafton,Juldagen och Annandagen hos pappa! :)

Farmor i bilen, hon hatar att vara med på kort men jag tjuv tog kort på henne MOHAHA!


Bjud på en bild på mig oxå! :)

Vi spelade bingolotto på uppesittarkvällen fast ja vann inge.

Fina jul granen!! :)

Pappa som inte alls var bredd att ja skulle fota! :)
Hejhopp, nu va det ett tag sen jag skrev eftersom att jag firade jul hos pappa och sedan stannade jag kvar några dagar extra eftersom att jag inte hinner med att vara där så ofta nu. Hästarna och skolan tar myyyyyyycket tid. Kul vare iaf! :) Vi gjorde massa skoj, i julklappar fick jag presenter som:
* Halsband
* Armband
* Parfym
* Hudkräm
* Mogronrock
* 700:-
* Presentkort på H&M, 500:-
Har säkert glömt något för mitt minne är väldigt kort men jag försökte använda hela hjärnan! :) Dra det väldigt kort allt vi gjorde för annars blir inlägget så väldigt långt. Vi firade julafton tsm(Jag,pappa och Farmor), vi spelade bingolotto, åt massor med goda middager, jag smsade typ ofta,vi såg Sagan om ringen för 100 gången 3 kvällar i rad,Var ute hos Kingen och Ringo(pappas hästar),lekte med Texas i snön(pappas hund),spelade kort,jag lyssnade på musik, typ fotade lite egoo picture därimellan, gick på toa stuppikvarten för vi hade en hel back me julmust så ja drack fett mkt :), skojjades med pappa, retades med Farmor, sov, osv! :) Fick aldrig träffa sebbe för jag åkte hem tidigare än beräknat! Så han lär bli lite besvinken..

Väldigt skönt att vara back in town iaf!! :) Gud så tråkigt alla ungdomar måste ha som bara sitter vid tv:n och datorn. Jag ar ganska rast lös ofta och visste liksom inte vad jag skulle hitta på för skojligt. Så att hästarna tar tid och det är heltklart en fördel! :) Ikv var jag så himmla sugen på att rida att jag inte kunde hålla mig, Mamma hade redan ridit Lissan,Dudde och sedan red hon Ulla medans jag red Mazing. Jobbade igenom henne och hon var helt otroligt mjuk och fin! Älskade mazing! Skulle flytta henne som skänkelvningen och inga problem, hon bara flög fram! En helt otrolig känsla. Red sedan cheyenne medans mamma red Ulla. Ulla gick bra, mamma har fått en finare sitts faktiskt! Cheyenne gick jätte bra, hon var jätte pigg och framåt och lyssnade på att flytta undan för skänkel,ställning inåt, öka steglängden och minska. Hon var jätte duktigt verkligen. I sommar ska jag försöka börja hoppa henne igen! Hon tycker ju det är såååååå kul och hon är verkligen bra på det också, mycket bra hoppteknik! :)
-
Fick en komentar om Dudde! Skriv gärna namn vem det är..annars blir det så tråkigt att svara på komentaren tycker jag när man inte vet vem man svarar till! :)
___________________________________________________________________
Anonym sa...
Vad duktig Dudde blivit! Vad satsar du på med honom? :)

Svar: Min trädtopps mål är ju tävla MSV med honom i hoppning eftersom att han bara har hoppat upp till LA (enkel hinder eller bana vet jag inte). Mitt mål liksom just nu är att hoppa runt på små banor och få honom säker på avstånd,självförtroende osv. Sedan att lösa hans huvud! SEn sälja honom vidare till någon liten tuff ruttare som får tävla honom vidare :) kramkramJW

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad kul med bild på pappsen!!! Han är sig väldigt lik!

    Jag följer och läser även om jag inte fattar hälften av det du skriver :)

    Gott nytt år!

    /ÅSA från Storgatan numera Värmdö!

    SvaraRadera