söndag 6 december 2009

Hopptävling för hela slanten!!

TJOHEJ! Idag klev jag och Linna upp kvart i sju, vi somnade ganska fort igår eftersom att både jag och Linna var hyfsat trötta så vi hade inga problem med att stiga upp! Gick och fikade frukost (fil&flingor) som mami hade dukat fram sedan klädde vi på oss och sen gick vi ut och gjorde hästarna iordning som tog ungefär som mest 30min, för att var i stort sett ordning gjort igår. Det var alltså en liten klubbtävling i vännäs som Jag och Linna ställde upp i mest för att hitta rutin inför sommaren osv. Alltid bra att bara tävla,tävla,tävla,tävla... osv För då börjar man lära sig och hitta sin egen rutin! Både Linna&Mazing och Jag&Animo var felfria i båda klasserna. Det gick super duper bra; Linna fick mazing att lyssna riktigt ordentligt bra både framåt och tillbaka och Animo var helt fantastisk! Vilken ponny och vilka språng!!!!!
BILDER FRÅN TÄVLINGEN FINNS LÄNGST NER!!! Fotograf: Linna, Mazings medryttare :)


Gör en sammanfattning av tävlingen:
Mazing och Linna
60cm(LQ) - Tror att både Linna och Mazing var lite spända när det var första gången Linna skulle "tävla" Mazing + att Mazing inte tävlat sen i somaras så hon tyckte det var så himmla kul och var rätt så taggad! Handen var toppen skulle bara önska Linna flyttar bak sina skänklar och blicken UPP, annars super! Jag var riktigt riktigt nöjd över dom, så fina tsm!
70cm(LD) - Nu hade ju Linna hoppat en klass så nu var det inte lika nervöst tror jag. Den här gången red hon ännu bättre. Hon hade mycket mer samling på Mazing vilket hon inte hade så mycket i första klassen. Det tycker jag var jätte bra! Sedan hur nöjd/ej nöjd hon är vet jag faktiskt inte?? Jag tycker iaf att hon ska vara jätte nöjd!! :) Allt kan inte vara perfekt på engång och skulle det vara det så kan man ju lika gärna sluta träna. BRA JOBBAT LINNA!

Jag och Animo
80cm(LC) - Animo gick toppen bra, jag tränade den här tävlingen på att få igång galoppen mer aoch inte ta bort den som jag normalt brukar göra som buster säger och många andra tränare. Men nu hade jag samma galopp, en tävlings galopp, runt hela banan! Nog var det en ganska lätt banan (rakt fram...snett igenom... rakt fram ... mål) Men ändå. Om jag har galoppen så går allt annat också super bra!: ) Var riktigt nöjd över första klassen och ännu mera glad när jag fick en till chans i nästa klass att försöka sträva mot galoppen där också! :)
90cm(LB) - Nästa klass gick också bra, jag var i god tid och väntade på att få komma in. Sadelgjorden var spänd och mössan och skritttäcket var på plats! :) Jag kände mig så lugn och fin! :) hihi. Denna tävlingen hade jag inga vita tävlingsbyxor, egentligen varför vet jag inte, men efter att jag föll i hagen när vi skulle hämta in hästarna så har jag jätte ont i knät. så det var nog anledningen eftersom att dom ridbyxorna sitter åt ganska mycket viod knäna.. svårt att förklarar men det gör dom iaf. Jag är då super nöjd över tävlingen!! :) Mer kan ja inte säga, målet är LA-MSV med Animo i sommar. Jag tänker träna ganska mycket höjder med mig själv så att jag inte blir så fjaskig..så att höjd känslan kan släppa! För allt jag gör när det är högt är att jag tar bort galoppen på alla hästar jag rider för att jag tyker det blir så högt.. Nej men det ska jag träna.
Det är som buster säger; -Det viktigaste du ska tänka på är att leverera en bra galopp!
___________________________

Tävlingen var klar rätt så tidigt ändå och vi var hemma ungefär vid 13- tiden! Jag hann gott och väl lasta av Animo och Mazing, släppa ut dom i hagen och gå in och käka lunch/middag och sedan sitta och chilla en stund! Typ vara vid datan, kika på tv och tvärt städa rummet :)
Innan det var dags för hoppträning för buster på kvällen! Så Animo fick gå 2ggr idag. Egentligen inte meningen men jag tror det är bara bra att få kämpa lite mer extra för honom, han ska få vila efter denna träning så han bildar lite muskler. Senare på kvällen skulle mamma ha en tjejkväll hemma hos oss, Carola kom kl 5 ungefär, en gamal rumskompis till mamma eller vad jag ska säga. Hon är iaf ur trevlig och nog är man lite avis på hennes snygghet också!! :)
Hon kom hit med sin affär Perfect Home som har massor med fina glas grejer som vi ställde upp i vårat varadagsrum. Sedan hade vi gjort glögg och fullt med pepparkakor på vardagsrumsbordet! Men jag skulle ju åka och hoppträna Animo så jag hann inte vara med mer än 20min kanske..
Sen gick jag och packade in Animo i transporten och sedan for vi vidare mot carros hus för hon skulle åka med oss den här gången och packade in Mindy i transporten oxå! Tur för dig Mindy att du var snäll mot Animo, hihihi. Träning gick super, buster har så jäkla kliriga övningar . Det går ALDRIG att slappna av, det kmr grejer HELA tiden!! Verkligen kul faktiskt ag var ruskigt trött i benen. Nu är jag hemma och allt är klart i stallet :) kramkramJW
BILDERNA FRÅN HOPPTÄVLINGEN:

Linna och mazing,så fina tsm! Mazing hade svårt att stå still, guuuuuuud vad hon tyckte det var kul att få hopptävla. Senaste tävl var ju i somaras med henne, Puss finaste mazing.

Jag och Linna som väntar på att få komma in, vi är så vackra!!! :)

2 kommentarer:

  1. Hehe =] Det var grymt kul!!! Och fett Najjs :p
    100 % nöjd!!! // Linna

    SvaraRadera