lördag 9 januari 2010

Asum daaaaaaaaaaaaag! :)


Hahahahaha, vi tänker på säkerheten i stallet (a), nej men Linna tappa balansen och föll och vi höll på åh garva ihjäl :p
Idag har det hänt mycket,först var jag i ridhuset och red Lissan och det gick super bra. Hoppade 2 oxrar på linjer på 110 i slutet och sedan 2 hinder på en volt ur sväng då det är väldigt lätt att tappa galoppen som jag brukar göra på tävling. Men nu tränade vi på det och det gick riktigt bra!! :) Hoppade ju LA höjd och jag brydde mig inte ens om höjden eftersom att jag har hett up höghindret på ridbanan. Red jag ut med Medryttarna, det var otroligt härligt väder!!! Dudde med Michell och Pia som red Animo. Äntligen har jag hittat en underbart bra medryttare till Dudde. Känns verkligen bra eftersom att Dudde kan vara lite svår att veta hur man ska rida men jag tycker hon löser det bra! Animo är ju betydligt lättare att rida! :) Pia rider honom bra oxå! Vi for Dalsjö rundan runt! Galopperade,travade och skrittade Vi vasrvade mest med att galoppera och trava! :) Sedan pulsade vi lite på vägen hem! :) Animo var rätt svettig men han är ju å andra sidan inte klippt! :) Ulla var rätt varm också. Bara Dudde som har super kondis!! haha
Sen kom Linna och jag hjälpte henne på ridbanan lite med några bommar som vi tog i skritt, trav och galopp. Mazing gick otroligt bra, och Linna satt till och med kvar när vi red barbacka!!!!!! WHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! :) duktig du har blivit! Sen när vi kom in istallet släppte hon ut mazing och sen hade vi sjukt kul (kolla på filmerna!)
Se först del 1 sedan del 2.. Annars blir det fel. KramkramJW

DEL 1
DEL 2

2 kommentarer:

  1. Hej! Nu var ju jag tvungen att titta in här! Vilken fin blogg du har! Och jättefina ponnysar!:-) /Mvh Cicci, skogen.dinstudio.se

    SvaraRadera
  2. Vad lycklig du ska vara då som får en så himla bra sommarryttare till Dudde :)
    Kram
    ÅSA

    SvaraRadera