måndag 11 januari 2010

ohyes,ORGINAL MONDAY IS BACK!

hejsanhejsan, Första skoldagen idag, den varit otroligt härlig. Träffade alla polare som jag inte träffat på hela lovet. Btw(by the way),Jag ska började sammanfatta ridningen på bloggen varje dag att skriva Dudde: också det han har gjort. Känns som att det är jätte svårt att kolla igenom bloggen och kolla vad man gjorde sista man red om man måste läsa igenom hela texten för att hitta. så jag ska börja med ett nytt system som jag har skrivit förut. Inläggen blir långa men det är bättre lång och bra än korta och dåliga!!! :)
__________________________
Dudde: Red på ridbanan och jobbade med att han skulle galoppera i lågform och jämt&lugnt tempo. Han gick super bra. Igår hoppade jag ju stuttsen jag snackade om, körde den idag igen och första gången ja styrde mot hindret och bommarna gick den helt perfekt..REDAN FRÅN BÖRJAN! Gud vilken härlig känsla!!! Nu så gjorde han den helt perfekt, sen jag byggde upp en vanlig bredd oxer och hoppade den 2ggr i varje varv bara för att han skulle få hoppa lite och bli ännu mer säker. Han hoppar verkligen otroligt fint! Verkligen tar i och hoppar högt över.
Ulla: VILA
Lissan: VILA (Hade tänkt att hinna rida igenom henne lite och ta något språng men hann inte)
Cheyenne: Mamma longerade henne och cheyenne. När jag fråhgade hur det gick sa hon att det gick väl både bra och dåligt. Cheyenne verkar nog testa lite varje gång man longerar henne. Söt och duktig på att hoppa höghinder är hon iaf!
Mazing & Animo: Linna och Jag skrittade en tur med Mazing och Animo 2 varv runt byn och det slutade som KAOS! Fast en rätt mysig väg i skogen blev det. Jaja, jag tar det från början. Vi var som sagt ute och skrittade 2varv runt byn barbacka,(översätter för dom som inte förstår, barbacka=utan sadel) HAHAHAHAH! Den där var en lite kluring till dig Åsa!
Och sedan rätt som det är blir Mazing jätte busig och bockade samtidigt som hon små travade lite och Linna tappade balansen och gled sakta av Mazing.. Sen stack Mazing rakt in i skogen..... "Mazing: DET VAR SKIT KUL! JAG LEKTE LEKEN vem kommer först hem?"
Först började ja race efter med Animo och var SÅÅÅ nära på att få tag på den attans busiga Mazing då Animo gjorde ett glädje skutt och hamnade efter någon cm så jag nådde inte tygeln till Mazing. Så Mazing fortsatte race a vidare till skogen(VÄLDIGT GLAD VA HON DEN RAKKARNS PONNYN) så jag och Linna red/gick efter mazing spår och som tur va hade hon iaf hittat snabbaste vägen hem. Busmazing! När vi kom hem satt Linna upp och bara tjeckade igenom henne på ridbanan och MAzing Lyssande JÄKLIGT BRA kan ja säga! hihi kramkramJW

2 kommentarer:

  1. Bra förslag att stapla upp varje häst, då blir det lättare att följa... Kram Ma

    SvaraRadera
  2. Jävla Häst ;] ahahah!!! Det var bäst för henne att hon lyssna bra där på slutet ;)

    SvaraRadera