söndag 28 februari 2010

TävlingsSUNDAY......Can you feel it?

Idag var det hippotävling och jag börja bli måttligt less på min nervositet. Den ställer till alldeles för mycket för mig! Jag rider som om jag liksom inte kan lita på hästen som att jag är rädd!
måste bättra mig, för det är bara på tävling sånt kmr fram! På träningar går det hur bra som helst!!!!!! åh vad jag blir less på mig själv. Tror att jag ska börja läsa "Bäst till häst" varje kväll ett tag nu och verkligen jobba med mental träning.
_________________
Dudde: Han fick följa med på Sin första busterträning. Han gick super duper fint! 1 rivning och inga stopp på hela träningen. Hoppade 90cm(LB) och han hoppade plank och ALLTING! Super duktiga Dudde! Någonting jag skulle vilja bli bättre på med honom är att få honom mindre vinglig! Någon som har ett tips hur man får bort vingligheten på en häst?..för det har jag ingen aning om!
Animo: 2 klasser var anmäld idag --> LB och LA.
LB: Alltså nu måste jag skriva och förklara rätt så mycket. För det första så har jag blivit höjd rädd igen, tycker inte om breda,höga oxrar! Så när jag kmr mot hindret/hindrena så blir jag osäker på när Animo ska hoppa av och då drar jag i tygeln så att han måtse hoppa upp sig jätte konstigt och då på nästa hinder så blir han osäker. Nu kännse det som att min hand verkligen går för långt då han stoppade 1 gång på både Lc och Lb. Nu tänker jag verkligen försöka fixa det här!!! Men 1 sak vill jag säga. I den här klassen(LB) så kom jag bara till hinder nr 4 för 5:a och 5:b var en svår kombination som stod mot väggen och som jätte många hade stoppat och kraschat på vilket satte sig i hjärnan på mig. Men hinderna 1-4 var bättre en hela felfria rundan på LD och det kändes skönt att det kunde kännas så! ;) Tack för hjälpen på tävlingen BUSTER!
LA: Avanmäld, kändes som att det hade inte varit läge då både jag var höjd rädd och Animo tyckte inte om min hand. Då stryker jag mig hellre och tränar lite mer och kommer tillbaka sedan! :)
Mazing: VILA

We shall fight untill we get where we want to be! Promise me. We'll get through all this trouble.I will miss you very much,because it's you who has done that I have passed my way through this,without your help, I had never done it here!

1 kommentar:

  1. Hoppas du gillar bilderna lika mke jag som gör ^^ :D
    Kram Julia

    SvaraRadera