lördag 27 februari 2010

Tävlingslördag!

Idag var det hippotävling och jag börja bli måttligt less på min nervositet. Den ställer till alldeles för mycket för mig! Jag rider som om jag liksom inte kan lita på hästen som att jag är rädd!
måste bättra mig, för det är bara på tävling sånt kmr fram! På träningar går det hur bra som helst!!!!!! åh vad jag blir less på mig själv. Tror att jag ska börja läsa "Bäst till häst" varje kväll ett tag nu och verkligen jobba med mental träning.
_________________
Dudde: Dudde fick sig ett jogging pass idag, hann med honom innan tävlingen. Tog en tur efter vägen och bara joggade honom. Han gick super fint! Verkligen lyssnade och sådär. Lite seg i början men det tycker jag var ett väldigt bra tecken att inte han sprang iväg när han gick i form utan försökte samla sig istället!! Sakta...MEN SÄKERT! Äre inte så man säger ;)
Animo: Hoppade 2 klasser idag på hopptävlingen på Hippologum i Umeå. LD och LC.
LD: Felfri gick hur bra som helst, hade rythm och dom flesta sakerna rätt. Måste dock tänka på att titta upp och inte vara så mycket med över hindret förns det börjar bli upp mot LA.
LC: 1 stopp på ett räcke som var jätte svår sväng till. Eller rättare sagt, svängen var lätt det var jag som gjorde svängen svår då jag inte tog ut vägen riktigt! Men det var iaf mitt fel, resten av banan gick faktiskt riktigt bra! :) Känner att jag taggar imorgon hur mycket som helst!
Mazing: VILA
BILDER FRÅN IDAG
På bilden syns det att jag Tittar ner, inte åker fram med handen(som man ska göra) utan håller den tillbaka vilket gör att jag drar hästen i munnen på väg upp mot hindret och på väg ner efteråt och det gör att på nästa hinder blir hästen osäker. kramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar