söndag 7 februari 2010

Solsken en underbar vinterdag!

Idag har det inte hänt så mycket..det var solsken idag och super varmt! -10 och strålande sol!!! Helt sjukt varmt och skönt, perfekt för en "pulsa i snö!" dag, ikväll for jag och mami med Animo och Lissan till ridhuset så att jag skulle få rida igenom dom verkligen och egentligen så hade jag ju buster träning men han var nere i skåne så vi tränade själva på den tiden ist :) Tränade lika dant med båda hästarna. Började först hoppa på volt i båda varven. Sen hoppade jag en stutts (kryss,räcke,kryss) och sen hoppade jag en fem 25:a(sockerbitshinder,oxer). Båda hästarna gick super bra och jätte fint! ;p
____________________________
Ulla: Långskrittades.
Dudde: Ja, Dudde han hängde med bakom Mazing och pulsade i snön på åkern. Han tyckte det var riktigt jobbigt men han kämpade hårt! :)
Animo: Animo gick riktigt bra idag. Var ju i ridhuset och red och jag fick verkligen rida igenom honom ordentligt. Han hoppade mycket mycket fint på volten. Förut brukade han dra ner hela huvudet direkt efter hindret men nu såg jag verkligen resultatet av all min träning jag lagt ner! Han höll upp huvudet och tom kroppen alldeles själv, så lite mer muskler har han fått. Toppen gubben! För det var verkligen jätte jobbigt när han drog ner huvudet ganska mycket efter hindrena då blev det svårare för mig att räta upp sig efter hindret. Speciellt i kombinationer. Sen hoppade jag stuttsen och det var inge svåriheter med. Han tyckte det var jobbigt men annars gick det jätte bra. Han jobbade verkligen med ryggen i varje språng det kunde man känna.
Hoppade på slutet en 5,25:a som var ungefär 110cm högt och rätt så bred! :) Han kändes riktigt bra idag! :) SUPER DUPER NIMO<3
Lissan: Lissan fick ju oxå följa med till ridhuset. Voltengick jätte bra, några enstaka ggr fick hon korsgalopp efteråt men det var för att jag testade nya sittsar över hindret. Hon har fått mycket bättre balans min lilla dam! :) Stuttsen gick asbra. Men kunde känna hur ryggen arbetade i varje språng hon tog. Hon var jätte lugn och verkligen tog ett språng i taget. Red inte med några sporrar. Fick 1 stopp på stuttsen när jag kom in fel för att en häst stod i vägen när jag kom mot hindret. Men tyckte ändå att hon hade kunnat hoppa men både hon och jag blev väl lite för okoncentrerade då ;p Annars inga fel! :) Hoppade på slutet 115-120 på en oxer på 5,25:a :) Inga stopp och inga rivningar. Hon var högt över hindret enligt mamma. Men det kändes att hon verkligen tog i! SUPER DUPER LISSAN! <3
Mazing: Red på Mazing och hon fick pulsa på åkern i DJUPsnö på åkern, snön gick ändå upp i magen på henne. Det gick jätte bra men hon tyckte det var jätte jobbigt. Blev så svettig att det bara rann mellan fram och bakbenen. Jätte bra ställen att bli svettiga på iaf för då vet man att dom jobbat på rätt sätt.

kramkramJW


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar