onsdag 24 mars 2010

Dressyrträning med Dudde!

Chacha bloggen!
Idag hade jag engelska nationella prov i skolan, gick väl hyfsat bra. Kom hem och bytte direkt om till ridkläder och bakade en sockerkaka för att överraska mamma lite. Gick sedan ut och tog in Dudde och gjorde iordning honom inför dressyrträningen. Sadel,schabrak,träns,benlindor bak, boots och fambensskydd fram. Han gick faktiskt väldgt bra idag och det bästa utav allt var att jag fick många tips på hur han ska ridas. Det känns iaf väldigt lockande att skicka dudde till pia för tillridning faktiskt! :) Men vi får väl se. Dudde är ju inte så mycket större än Animo, så snart har jag vuxit ur Dudde med, det är helt sjukt vad jag växer!! :(
Efter träning åkte mamma direkt till hästbussen och jag gick in och käkade lite mat och sen gick jag och la mig och sov för jag var rätt så trött!
____________________________________
Dudde: Dressyrträning, Gick mycket bra. Måste dock jobba honom på att ställa huvudet innåt mer i en varvet för det hade han lite svårt för eftersom att han är så pass vinglig som han är.
Men han var otroligt mycket mer lungare i galoppen denna gång! Underbart!
Mazing: VILA

Varför jag inte skriver om Animo är för att han står ju uppe i vindeln hos Julia Karström! :)
kramkramJW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar