torsdag 15 april 2010

DRESSYRTRÄNING......"upphöjt i 2"

Fick två dressyrtränings tider idag!! Super kul för då ska jag träna både Dudde och Animo. gick mycket bra, hejdå. kramkramJW
__________________
Dudde: Hann bara rida Dudde en liten stund och sedan började han helt tvärt att halta. Vi letade efter stenar under hoven men hittade inga. Men den tiden jag hann rida gick han helt fucking AMAZING!!!!!! Tror aldrig Dudde varit så lugn och haft så fint steg någonsinn. Träning ger färdighet är det inte så? puss på min lillagubbe! Ska bara tilllägga att vi hittade felet då vi kom hem....vi tog av honom och då hittade vi en intryck sten under skon. Hur den kom dit har vi ingen aning. Testade att springa med honom och då gick han helt rent.
Animo: Hade dressyrträning idag och Animo gick helt jävla klockrent!! Det är så underbart att han går så himmla fint i dressyren. Så himla underbart, han är verkligen en helt otroligt ponny som är lika duktig i båda diciplinerna. (stavning??) Vi öva på att samla och rida framåt i galoppen. Han tyckte det var väldigt jobbigt i slutet men det är egentligen
Mazing: Jag hann inte skritta Mazing idag för jag har så himla mycket att plugga till Matte nationella provet på fredag.

1 kommentar:

  1. Hej! Är ute och tittar på lite olika ponnier och såg Animo, han är verkligen en superfin ponny! Funderar på om jag kanske är lite för lång för han? Jag har nyss fyllt 14 och är ca 150cm och väger runt 45kg. Tror du det blir förstort? Tacksam om du svarar... :)
    MVH Olivia Ericsson

    SvaraRadera