fredag 7 maj 2010

MoijMoij=Hejdå - Hei=Hej

Nu blev det såhär igen. ursch vad dåligt jag är på att uppdatera! Från och med nu ska jag bannemig skirva erveryday!!!! hihihi nu får jag ta och skälla ut mig själv! Idag började det med att vi försov oss. Sen när vi hade vaknat gick jag ut till stallet och borstade och gjorde Animo fin, gav hästarna morgonmat,mockade,sopade och lite annat smått&gott! Kl 11 kom provridartjejen från finland med hennes mamma och mammans kompis! Det var mycket trevligt :) fick tom lära mig vad hej och hejdå betydde på finska. Tjejen kunde dock inge finska så vi fick köra lite kroppsspråk blandat med teckenspråk :) men det gick bra! Animo skötte sig utmärkt.
_____________________
Dudde: Pia ska få rida Dudde anntingen idag eller imorgon. Vi får se! Om inte idag så far väl jag ut och joggar honom runt byn några varv :)
Animo: Idag kom det en tjej och skulle provrida Animo. GUD SÅ SÖT DOM VA!
Hon var enormt duktig på att rida för att vara så pluttiliten på stora Animo! (Animo såg stor ut när hon var så liten) Lägger in 2 bilder på dom. Otroligt trevliga personer och ända från finland kommer dom!! jag tycker att dom passade ihop riktigt riktigt bra! Gulliga Animo gick tom i form då hon red på nästan lite för långa tyglar! hahaha. Äskar dig ANIMO M!
Mazing: Linna skulle komma idag(tror jag iaf...) och rida mazing men klockan är 7 så hon verkar inte komma. Aja, jag får ta mig ut på en liten runda runt byn med mazing. Det är så otroligt viktigt att hon rör på sig efter att hon har tävlat så att hon inte stelnar ihop! Mazing var ju så himmla duktig på tävlingen!!! :) (Vi har tävlat första ute tävlingen)

FINLANDS FLICKAN OCH ANIMO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar