fredag 2 juli 2010

I'm the best so fuck the rest!

japp..fullfart var det! Ulla har fortfarande inte fått något föl än vilket betyder att nu måste det snart vara väldigt nära!!!! Ska bli så mysigt med ett litet föl i stallet :) Idag har jag vaknat upp ungefär halv 11 eller om det var halv 12? Käkade sedan frukost iaf och sen
__________________________
Ulla: Vilar eftersom att hon är med föl, men fortsätter ändå skriva upp ulla här på "listan" eftersom att jag kommer börja sätta igång henne små skritt turer 2-3veckor efter det att fölet kommit.
Dudde: Dudde har en knöl från något gamalt sår han gjort i hagen på ena frambenet så jag var lite rädd att ett frambenskydd ska kunna skava upp såret. Så därför lindade jag honom fram idag. Skritade ända till rdibanan i överboda (Det tar 30min dit)sedan när jag kom dit började började jag jobba honom i trav. Joggade små serpentier hela tiden för att få honom mjuk eftersom att man gör runda volter då hela tiden. Han gick super fint och super lugnt! Joggade i kanske 30min åt olika håll. Galopperade ingenting. Han fick heller ingen skritt paus eftersom att det var inget särskillt krävande ridpass utan mera för att mjuka upp honom. Han gick verkligen otroligt fint gubben miiiin..!!! Efter att jag ridit klart och kommit hem in i stallet så fick Dudde följa me på en promenad för att jag ville själv gå ut och röra på mig för att få dagen att gå fortare! Så Jag och Dudde gick en promenad och jag lyssnade på musik som jag älskar!! Gick inte särskillt långt. Dudde fick bara följa med för att vara hålla mig sällskap! :)
Mazing: Hade eventuellt tänk ta ut mazing och rida henne men eftersom att Mazing står samma hage som Ulla så ville jag inte det. För då blir Ulla tokig och springer fram&tillbaka och vill inte att hon ska bli stressad eller upprörd nu innan fölet har kommit. :) Så Mazing fick vila idag istället men dom tappar absolut ingenting på 1 vecka eftersom att dom går så pass mycket i hagen hela tiden ändå så det är lugnt! För er som inte vet så är ju Linna på något ridläger hos Yvonne på Sörgården! Så därför rids inte Mazing just nu. :)
Lissan: VILADE idag. Måste verkligen ta mig i kragen och börja skritta och sätta igång henne nu ofta så att vi kan sälja henne, det är bara så jobbigt att ta första steget!
HA EN BRA DAG ! kramkramJW
Underbart fina Ridgehill Dudley todayyy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar