söndag 4 juli 2010

fölning på g?!?...

Halloj alla blogg läsare! Nu tror jag alla vi familjemedlemmar väntat ut fölet nog länge, tom tess börjar bli less! Ulla är dock mycket mera i vindskyddet än i resten av hagen så det märks att snart är det fölning på gång!!! Idag har jag mest varit hemma och gjort ingenting, mest varit imonhus och tagit det lite lugnt. Suttit ute och solat kroppen lite på den underbart skööööna altanen! Ridit, duschat, läs hästtidningar och tips på övningar och sen tagit det mesta dels lugnt!
______________________
Dudde: Red Dudde på överboda ridbanan igår och tog några språng på ett kryss på en volt åt olika håll därför att bara samla på rutinen lite. Så att det inte ska bli så stor grej av att det kommer ett hinder. Sen jobbade jag också lite flytta undan eftersom att det har jag lite svårt med för att jag vill lägga handen över mankammen och det är förbjudet! :) När jag har gett mig in på att fixa en grej är det lönlöst att försöka stoppa mig bara så att allmänheten vet!..
Tur att Dudde ändå försöker och kämpar på vad som än händer :) Nu återgår jag till vad vi gjorde idag;
* Böjde igenom honom,tränade på att flytta undan för skänkel utan att he handen över mankammen,sedan rullade jag på några varv på hindret och försökte hitta en bra rythm. Gick tillbaka med det jag jobbade med ett tag sen skrittade jag hemmåt på långa tyglar utan stigbylar :) Dudde var rätt så trött och svettigt för idag krävde jag rätt så mycket av honom. Tror att imorn ska han bara få vila eller skrittas lite som avslappning sedan på måndag eller tisdag far jag upp till sandtaget och förbättrar mukklorna lite på honom! :)
Ulla: Hon får ta hand om fölet några veckor till sedan ska hon börja skrittas på åkern tsm med fölet bredvid sig och med mig på ryggen! :)
Mazing: Vila tills linna kmr, eventuellt så far jag ut och rider mazing lite på åkern :)
Lissan: Skrittades
BJUDER PÅ EN BILD PÅ HUR JAG SÅG UT IDAG NÄR JAG SOLADE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar