söndag 4 juli 2010

Välkommen till världen LILL PRINSEN!

Hej och hå! Nu har äntligen älsklingen min kommit!!!!!!! HURRA!! LILL PRINSEN, som han kallas just nu, har kommit ut till världen!! :) Igår kväll klockan 8-9 tiden började Ulla gå fram och tillbaka och hon började gräva i halmen. Kjella sov i soffan med tv på nästanhögsta volymen och mamma hade gått och lagt sig och sova ifall att det skulle bli så sent att vi skulle bytas av och spana på Ulla. Jag satt alldeles själv vaken i huset och glodde som en tok på ulla genom ena ballkongdörren! Tillslut la hon sig ner och jag väckte nog alla med ett glatt skratt och tanken "NU BÖRJAR DET!!!???"Sen rullade allting bara på mycket bra, när den hade kommit ut ur påsen började den andas som den skulle och Ulla började slicka den som hon skulle! :) Sprang in och hämtade en handuk för att han frös så oerhört mycket. Det var både nästan ösregn och blåste lite kallt då han kom ut! :) Bilder finns att kolla på hemsidan: http://strandgarden.dinstudio.se/text1_65.html Kanske skulle försöka ta en tur med Mazing idag åt linna?.. hm.. får se om jag hinner. Var uppe till 3 inatt och jag jobbar imorn. Får och vill verkligen inte vara sjuk imorn. SISTA JOBB DAGEN ! :) hihih.
________________________
Dudde: Tyvärr så har Duddes sko på höger fram gått av på mitten!! Så igår märkte jag det och tog av honom skon eftersom att den dessutom glappade osv. Så risken att någon sten eller nånting klämmer sig in mellan är stor. Så idag för han tyvärr stå men han rör sig rå pass mycket i hagen hela tiden så det är nog lugnt. Det passar ändå bra efter passet igår. Kroppen får som återhämta sig lite grann!
Ulla: Vila och ta hand om fölet tror jag ullas uppgift är idag! :)
Mazing: Jag tror att mazing måste få vila idag för att jag har inte sovit någonting sen 3 inatt och om jag sover för lite så får jag offtast migrän och det passar verkligen inte just nu så jag ska nog gå och slumra till en stund!.
Lissan: skrittas eller oxå så kommer hon stå i hagen idag!.

Jag och min älskade fina Lill prinsen! :)

6 kommentarer:

  1. Den borde heta Hurricane gilbert!

    SvaraRadera
  2. fölet kanske kan heta:
    dexter, albino, zorro, prinsen,:]

    SvaraRadera
  3. Little Prince!!!!!

    SvaraRadera
  4. Rainstorm Rose är det ända jag kommer på men det låter ju mer som en tjej :P

    http://jojiiz.blogg.se :)

    SvaraRadera
  5. vänta nu kom jag på :P

    Rainstorm Riley för det var ju värsta regn och åskvädret inatt ^^,

    SvaraRadera
  6. Jag röstar också på Hurricane Gilbert!!!

    SvaraRadera