lördag 16 oktober 2010

-

Hejsanhejsan! äntligenäntligenäntligen!! kanske det är klart men ska inte säga för mycket utan ni som följer bloggen får klura på vad jag syftar på tills det är klarrttt!! :)
Idag har vi fortsatt med hagen och sedan har jag ridit Ulla i hagen vilket gick super och sen har Hurran blivit ordentligt konditionerad! Dudde fick vila!:) Nu på kvälllen drar jag till isac och ser film med några gamla klass kompisar!!! :) AS KUL jag saknar dom sååååååå mycket!! (L) :)
Ha en bra kväll!!
_________________
Ulla: Red i hagen och flyttade undan baken och gjorde halter, avsaktningar och allting man kan göra för att se att hästen lyssnar på ryttaren vilket ulla gjorde klockrent. Därimot idag blev hon lite mer stressad och anfådd än vad hon brukar vara.. därför att idag använde jag spöö så hon inte skulle kunna fuska sig igenom!! Hon var underbar idag också!!
Hurran: Hon var lite mera knepig.. hon stegrade och gjorde de mesta för att slippa ner till åkern men tillslut insåg hon att jag faktiskt bestämmer här. Sedan red jag ordentligt konditions pass.
Galopperade 20min i varje håll och bara rullade på och krävde egetligen ingenting annat än låg form och normalt tempo. Hon var otrolig! Han gick med galet låg form och jobbade jätte mycket bakdelen för det bara rann svett efteråt mellan fram- och bak benen. Maserade och stretschade och gnuggade in linnement efteråt! :)
Imorgon ska hon få skrittas en LÅNG tur efter det ska jag stretscha benen och masera halsen och sedan linnementera benen och halsen! :) Känns verkligen jätte kul inför nästa säsong jag är tagga till TUSEN! kramkramJW '
BILDER FRÅN IDAG! Bilden ovan: När jag red ulla :)
Bilden under: Då jag hade ridit Hurran,hon var helt slut kan ja lova! gullgumman!

Bilden ovan: Höll på att rida Hurran! :)
TAGGAD på att göra hagarna klara, ja oooooja!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar