söndag 17 oktober 2010

söndagkväll

halloj i mössanbössan!
Imorgon är det skola "hur känns det då?" jomen det känns väl taggat som vanligt faktiskt! :D Måste tvätta lite tvätt innan skolan hinner börja och göra iordning för morgonmaten imorgon i stallet och smörja upp allting i stallet så det är klart för veckan som kommer då jag inte har så mycket tid på mig när jag kommer hem från skolan och ska rida och plugga. Dock har jag faktiskt inte plugga än sedan skolan började men snart ska vi ju ha lite prov och då måste jag börjar plugga varesig jag vill eller inte. Vecka 44 åker jag upp och hälsar på Mormor uppe i luleå Ons,tors och lite av fredagen!! :) Så då får hästarna en liten vila..det betyder att mån och ons ska ja köra dom lite hårt. Hände inte så mkt idag, byggde nästan hela dagen på stängslet sen kom medryttaren och provade mazing sen händet det inte så mycket mer. kramkramJW
______________
Ulla: Red ulla idag lite försiktigt eftersom att jag kört på alla andra dagar nu så skrittade/travade jag mest. tog några galopper också för at se att hon lyssnade. Hon är nu nyrakad och fixad gumman min! Ikväll ska vi eventuellt in och löshoppa fölet på 20cm-höjden!
(Ps. Lägger in en video från en galopp med Ulla idag! .Ds)
Hurran: Skrittade Hurran jätte många varv runt åkern på lösa tyglar. Tog en galopp 2 galoppsprång för att kolla hur ho känndes efter igår och guuuuuuuuuuuuuuuuud vilken skillnad!!!!!! Hon var så muk och fin och gick ner i djup/låg form direkt!
Sen skrittade jag resten av passet. Travade ingentign. När jag kom upp i stallet stretchade jag henne och mamma maserade henne på halsen.
Mazing: Idag kom det som sagt en ny medryttare/tjej som skulle pröva på att rida mazing. Mazing var helt galet pigg idag,hon tyckte nog det var riktigt roligt att få race-a ifrån ryttaren lite grann! Det är så himmla kul att se att hon fortfarande har glöden kvar! :) Men det gick bra!
BILDER FRÅN IDAG:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar