onsdag 24 november 2010

ehhhhh int vet väl jaae / EMELIE

Busterträning idag och den gick verkligen konstigt. Var ganska onöjd efteråt, det gick både bra och dåligt men jag har verkligen tränat och ägnat mycket tid åt Hurran och försökt kämpa med bakdelen och det var första gången det gick lite tillbaka nu och det känns alltid så jobbigt för jag har så dåligt tålamod...vilket jag verkligen måste träna på.
Men nån gång måste det ju gå utför och det gjorde det idag, i och för sig var det en väldigt bra träning idag för jag fick veta otroligt mcyket bra som jag behöver träna mer på Hurran på så det var super! :)
Ikväll blir det att ta det lungt, måste skriva klart Idrotts läxan men det är ganska lungt för det är tills nästa torsadag och jag är snart klar! JIPPPIIIEEEE jag är i tid för en gångs skull!!!
Ha det så bra jag har inte så mycket mer att säga för idag. Bilder finns som vanligt längst ner!
DAGENS HISS: MUSIK! I lööööveeee it (L)
DAGENS DISS: HUVUDVÄRK, urschhhhhhhh
__________
Ulla: Jobbades hemma på gården, jobbade över ett kryss och hon blev riktgit svettig. Skritt hoppade ett kryss på 50-70cm. Hon blev väldigt väldigt trött och jag tror det var en otroligt bra övning!! :)
Vill gärna ha tips på övningar om någon vet någon bra och effektiv övning för hur man tränar upp styrkan i bakdelen?
Hurran: Vi jobbade med det jobbet hon behövde som mest och det var därför det gick sådär eftersom att hon har så jäkla lite muskler i bakkärran så blev hon trött efter uppvärmningen av Busters övningar. Hans ävningar är dom bästa som finns! Hur ska jag klara mig när han pluggat klart här uppe i umeå och flyttar tillbaka ner igen? :O
ALDRIG EN CHANS ATT JAG KLARAR MIG UTAN HONOM!
Finns ingen tränare jag stöt på som begär skänkelvikning över hinder?? osv.. Allting kommer så snabbt vilket gör att sen när man kommer på en tävling på LA-MSV höjd känns det hur lätt som helst!! :) Ska jobba mycketmycketmycket mer på bakmusklerna hos Hurran..

Snart är det Februari tävlingen och jag har tänkt att starta tävlingssäsongen ganska lätt med LC-LB eftgersom att det sedan är ett uppehåll sedan efter Hippo i 2månader och dom problemen jag stöter på på Hippo har jag tänkt att träna och nöta på tills April tävlingen.
Rätt smart va? :)


BILDER FRÅN IDAG

(UPPE BILDEN) ^FÖRE TRÄNINGEN= SUPER PIGG^
(NERE BILDEN) vEFTER TRÄNINGEN=trött...v

3 kommentarer:

  1. Måste säga att jag tycker att din häst börjar se riktigt bra ut i kroppen. Du är duktig :)

    SvaraRadera
  2. Hur mkt rider du egentligen?? Asså hur många hästar per dag å så?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag heter Mikaela och ägde Hurricane innan dess att hon såldes till ridskolan. Vad kul att det går så bra för er och att ni trivs ihop! Fortsätt kämpa på! Kram

    SvaraRadera