tisdag 9 november 2010

Hoppträningsfilm utlagt

Tjenatjena bloggén!! :) Idag blev det en stressig morgon ute hos hästarna och ge dom morgon mat och ge Hurran & Cheyenne hö. Såklart ska föliss dregla sönder på mig då jag stod och myste med honom över mitt fin fina hår så jag blev tungen att ta en snabb dusch 15minuter innan bussen till stan gick. Snacka om att jag är snabb på att fixa mig ;))

Jag hann med Bussen och drog mig en sväng in till stan och träffade massor med vänner och gick med dom och chillade, köpte ingenting men det var verkligen ändå jätte roligt och mysigt eftersom att det hann bli mörkt då vi gick runt på stan och satt och pratade och skrattade massor. Älskade natalie och rickey! :) Vad vore man själv utan vänner och hästar? ingenting.
Ja, sedan så åkte jag med mamma & kjella hem och hade hoppträning då jag kom hem.


Klippte manen på Hurran idag också. Riktigt jävla bra vart det även om jag i början var rädd att det skulle se förjävligt konstigt ut. Men tack vare den korta manen hon nu har så ser hon ut som en helt annan häst!!!
Hoppträningen gick otroligt himmla bra, det finns inga ord för hur man ska beskriva med ord vad jag kämpat med att rida Hurran både i hoppningen och dressyren. För den som tror att jobbet med Hurran är lätt kan ju gärna få komma och visa mig det?!!.
Det krävs otroligt mycket från en själv att hon verkligen rids varje dag och att man är bestämd med henne så hon inte få ta över nånstanns.
Hon har blivit super i stallet och rör sig inte ur sin ram förns jag säger till, underbart!
FILM FRÅN HOPPTRÄNINGEN - http://www.youtube.com/watch?v=WTOp9CRkTj4
Youtube användare; Majjzing
______
Ulla: vila, vi söker ju medryttare till Ulla eftersom att jag verkligen inte hinner med båda
Hurran: Hopptränade för buster,

BILDER FRÅN IDAG

FÖRE KLIPPNING AV MANEN!

EFTER KLIPPNING AV MANEN!

Hela Hurran ser otroligt mycket nettare i halsen och inte ut som en stor klump. Gud vilken skillnad! Jag blev ändå verkligen nöjd med det. Komentera och tyck till vettja? :)

2 kommentarer:

  1. Skiiiiit bra blev det... även om jag var lite skeptiskt i början...

    SvaraRadera
  2. hej jenkooo, har hört rykten om att man kan hyra balklänningar av din mamma (?) vet du vad det kostar osv. och om hon har någon du tror skulle passa mig eller så? :) hehe kram vanja!

    SvaraRadera