tisdag 9 november 2010

Mazing har fimpat röken och behållit glöden! HIHI

Hejsanhoppsan! Idag var det måndag igen och varje måndag gör mig stark och glad för att då vet jag vad som väntar. (den mysiga måndags turen med jessica!) Morgonen började med mys i sängen me älsklingstess. Världensfinaste! japp, sen drog jag mig upp och ut till hästarna och tog Hurran ett inte hårt pass på åkern bara kollade så hon lyssnade på min skänkel och det blir bättre och bättre. Hurran har så pass lite muskler i bakkärran än att hon faktiskt inte orkar, därför jobbar jag på det hela tiden för att bygga upp muskler där bak. Vill ju inte börja hoppa höjder innan hon har muskler för att försäkra sig från skador och annat elände. Idag körde jag och Jessica runt byn eftersom att det var ganska snö storm, vi red i 45min.
_______
Ulla: Ulla var otroligt pigg idag och hon blev ganska fort svettig, fölet tyckte det va sådär att bli lämnad av ungefär hela flocken! (cheyenne ingår inte i flocken enligt han) Ulla är därimot galet bra på att verkligen bara koncentrera sig på ryttaren. När man hanterar hon i stallet är hon mera stressad och vill bara ut till fölet och sen testar hon alltid när jag har boxdörren öppnen om hon kan gå ut osv. Men direkt man kommer upp på hästryggen blir hon annrolunda!.
Ulla var rätt så svettig bak i bakbenen idag, super bra tecken! Vi travade och skrittade. Ingen galopp eftersom underlaget är så pass hårt.
Hurran: Tog Hurran på släptåg bakom Ulla som gick super! Hurran fick ha på sig ett schabrak som underlägg sedan gjorden på det och inspänningstyglar på det,super fint gick hon.
Mazing: Jessica red Mazing och gumman är fortfarande lika pigg!, hon tyckte de va enormt kul att få komma ut igen och Mazing får alltid gå först för då blir hon som minst pigg. Helt sjukt galet kul att se hur länge denna ponnyn verkligen håller glöden! 25år nästa år mazinggumman!

BILDER FRÅN IDAG

Bilden över - Ulla,Hurran och jag! Bilden under - Mysspyss med tessgumman i sängen!

1 kommentar:

  1. Finaste Tessgumman...... men ska hon vara i sängen.. :-O ajja bajja.

    SvaraRadera