söndag 19 december 2010

SNÖST0RM-Gästbloggning av Elvira "luder" Lundell!!

Hejsanhoppsan, var ute och red med Elvira runt dalsjö. Elvira är världens smartaste och jag vill bli precis som henne, hon är helt enkelt min idol! jag rammlade bara av tre ggr idag, men shit happens.... jag brukar ju falla av tio ggr varje dag så det är nog nytt rekord!!! Jag ska också dessutom hehehe ni får se......
--
(citat av Elvira "luder" Lundell F14)
MEN VAFAN LUDER???!! ge fan i min blogg!!!! Hahahahahahaha
Idag vaknade jag vid 10 av att morsan väckte mig, Elvira kom senare och red med mig eftersom att det var hippo träning igår och då stallade dom upp Tamook här undernatten till idag. Så idag skjussade Sandra (hennes mama) Elvira hit så vi kunde fara ut och rida medans Elviras päron handlade julklappar i Umeå och hälsade på pernilla. Vi har varit ute och ridit och Elvira käkat hos oss och dom har lastat Tamook och resan upp mot lycksele har börjat för dom. Kör lugnt!
Nu sitter jag och lyssnar på lugn musik och funderar om jag ska hitta på något eller bara ta det lite lugnt ikväll? Nyår lär ju inte bli så lugn nej men faktiskt har jag inte bestämt mig vad jag ska göra på nyår än. Hahaha, man får ju bara ont i magen av allt skratt som man skrattar då man är med Emelie och Natta, ni är obeskrivliga, bara mina bästa vänner! (L)
____________ _
Ulla: Mamma red Ulla idag, vet inte hur det gick men hon sa då att det gick bra! Kul att mamma börjat rida, blir mycket lättare då att mer hästar går då jag inte har tid! :) Ulla är förrresten nyrakad, toppen bra eftersom att hon blivit snäppet förhårig nu tycker jag. Tack mamma!

Skit fin blev hon!
Hurran: Galopperade runt hela dalsjö, hon var hur fin som helst och inte ett dugg trött eller flåsig. Hon håller på att få en riktigt bra kondis då det gäller distans. Otroligt bra jobbat gumman!
Förresten så inför nästa säsong så vill jag vara beredd för att rida Elitlaget, därför ska jag kvala MSV nästa år! Super kul verkligen!!!!!!!! :) Önska mig lycka till, det lär behövas!


EN FILM FRÅN GÅRDAGEN, Ulla i ridhuset 120cm!

2 kommentarer:

  1. Kvala till MSV blir nog inga problem för dig, ta en tävling i taget bara

    SvaraRadera
  2. Fin Ulla! Vad duktig du är som hoppar barbacka =) Hur mycket ska du tävla henne nästa år? Jag har hennes dotter tindra, vi kanske tävlar mot varann nästa år då hon blir 7 år då =)
    Drar du in nåt till hippo eller var brukar du träna?

    SvaraRadera