lördag 18 december 2010

TÅRAR KAN VARA HELT...U N D E R B A R A

Åh, underbar kväll! Träningen gick jätte bra och sitter här nu i sängen och skriver och det bara rinner tårar för jag tänker på hur sjukt mycket jag och Hurran har utvecklas och börjar redan tänka på hur svårt jag kommer ha för att sedan sälja henne..åh, för jag har jätte svårt för att släppa hästar då jag väl lärt känna dom otroligt bra. Inte kul alls, inte det minsta.
Tänk er själv, då man verkligen är så nära hästen att det spelar inte ens roll om hästen är träns eller inte jag kan bara peka. Nej, Hurran är verkligen underbar!
Det har tagit tid men nu jävlar! Bara att besöka oss i stallet, hon har blivit lugn och lyssnar otroligt bra.
- - -
Jaja, tillbaka till vad som hänt idag eller vad sägs? nu ska jag sprida lite gläde och inte deppa? (a)
Först blev det skola idag och det gick väl bra :) Missade dock bussen imorse, eller rättare sagt den körde förbi mig där jag stod och väntade så det blev lite krångel men lyckades komma till skolan ändå.

Kom hem från skolan och det var dags för dressyrträning men det ställdes in p.g.a att många inte kunde/vågade eftersom att det var snöström. Senare på kvällen skulle det bli Stöcke hoppträning så vi hade inte så mycket tid att bestämma hur vi skulle göra..

Iallafall åkte vi in med Ulla och jag provade hoppa en kombination inför tävlingssäsonen 2011. Gick jätte bra, hoppade 130 eller var det var som högst?:) Men som känndes som typ 50cm eftersom Ulla har ganska lufftiga språng och allting känns väldigt lätt.
Otroliga hästar jag har! Ni är underbara pollar, ta åt er.
________________
Ulla: Red fram gumman min i det stora ridhuset som jag hade helt för mig själv. Hon lyssnar verkligen toppen bra just nu! En helt otroligt häst. Hoppade sedan några språng på olika höjder på kombinationer och tränade. Hon hoppar underbart fint Ulla!
Hurran: Jag och Hurran åkte på Stöcketräning, hoppade våran första bana på MSV B och hon var jätte fin. Jätte nöjd över träningen för jag har verkligen slutat nästan helt med att förhålla för mycket innan hindrena. Det är underbart skönt!

BILDER FRÅN IDAG!
1: bilden - från hoppträningen
2:a bilden - från Ulla träningen i ridhuset!
3:e bilden - är på Elvira! :)

Sista bilden är Elvira Lundell Tamook som också hopptränade med oss alla andra, efter träning stallade dom upp Tamook hos oss och jag och Elvira ska rida ut imorgon! Vi hoppas såklart på underbart väder.... ÖJ DU DÄR UPPE, ge mig topppen väder snälla snälla.

K R A M - K R A M - J W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar