måndag 17 januari 2011

deeeeeeeeeeeeeeeep snoooooooooow!!!

Hejsan, över söndagen har jag ju inte haft ngt tillgång till internet vilket gjort att uppdateringen blivit sämre den dagen. Jag har varit dålig på att fortsätta följa listan om mig osv men bättrings vägen kommer nu!!!! ;D


Dag 3 - Min Största Rädsla
Jag fick fundera ett tag och det var svårt att verkligen beskriva rätt för jag är rädd för många saker men det är inte liksom den största rädslan jag har. Kom till slut fram till att min största rädsla är att jag ska sluta med hästar eller få ett annat intresse, något jag också är väldigt rädd för är att bli våldtagen eller överfallen. Jag kollar ALLTID bakåt 24 7 om jag går någonstanns och berättar nästan alltid för mina vänner vart jag 'är eller vad jag gör och ber alltid kompisar ringa mig osv! Jag tror jag har varit mörkrädd så länge som jag kan minnas. Även om jag vet att vissa saker och ting inte händer så efter varje skräckfilm jag sett kan jag inte sova ordentligt på länge.
MEN jag håller på att göra mig själv mindre rädd genom att se så många skräckisar och sådana filmer som möjjligt och kanske därimed göra så att min rädsla försvinner. Fick det tipset av ngn och det har väl blivit bättre men lite rädd kmr jag nog alltid bli/vara.
VEM TROR ATT DETTA KMR FUNGERA? :D
_____________
Ulla och Hurran: Idag så Red jag på Ulla med sadel och hade Hurran i släptåg och sedan värmde jag upp genom att fara runt byn och trava igång dom ordentligt. Hade inga benskydd eller någonting eftersom att dom hade droppat av direkt i snön då jag sedan skulle pulsa i djupsnö.
När jag kom hem började jag pulsa och pulsade upp till 30min. Ingen av hästarna var ens anfådd men mycket svett rann mellan bådas bakben! Så nog har det tagit nog..
FÖRRESTEN!!! : förresten så var det någon som ville se hur jag tar hästarna på släp, har inte hunnit svara på några komentarer nu på sistan tiden men tar det imorgon! DÅ BLIR DET MASSOR MED SVAR!!!! :) Skulle vara kul om ngn ifrågarsätter min träning eller nått sånt, så det liksom blir en diskution för sånt kan man lära sig nya saker av!! :)
Men iaf så lovar jag att bild och video snart kommer när jag tar hästar på släp! kramkramJW

3 kommentarer:

  1. Att se skräckisar kan kanske funka till en viss gräns... men jag sover hellre gott på nätterna :=)

    SvaraRadera
  2. good luck!!! Jag är också sjukt mörkrädd men jag har sett 1000 skräckisar och jag tror att man bara blir mer rädd av att se skräckisar :P

    SvaraRadera