måndag 7 februari 2011

7uk

Hejsan, idag har jag varit sjuk hela dagen och mådde inte alls bra, följde med mamma in på jobbet och skulle göra städningen men det slutade med att jag spydde redan innan vi satte oss i bilen.. stark som jag är så hoppar jag in i bilen ändå, grym huvudvärk + magsjuk far jag till morsan jobb i stan och inser att "fan..... det här går inte!" la mig ner på golvet och hade Tess som huvudkudde tills kjella kunde hämta mig och skjussa hem mig och jag sov från kl 12 till klockan 4 i soffan med tess!

Mår mycket bättre nu på kvällen, hade lektion för Mia idag, tömkörning eftersom att Hurran har det lilla päls såret på manken men det ser riktigt bra ut bara efter några dagar!! Toppen...hålltummarna! :) Hon står ju desstuom inne nu varje natt och vilar upp sig ordentligt + att hon står utan täcke så att hon ska bli lite lite lite hurrven för att blida mer päls. kramkramJW
______________
Hurran: Eftersom Huran ha skavsåret på ryggen från fårskinnspaden (fast nu ser det hyvsat fint ut) så vill ja inte rida henne utan då på Mia dressyrträningen idag hemma på gården så lärde jag mer mycket nya saker om Tömkörnign, Mia är super duktig på sånt! Hon kom ner och visade mig hur jag ska tänka med min placering, och mycket mer. Gick super, lärde mig flera nya saker och att kunna se skillnader, det var grymt!! Bara man vet vars man ska kolla så ser man! Hurran tyckte de va konstigt i början men i slutet gick det jätte bra, hon var otroligt lugn.
Ulla: Joggades ett lungt pass runt byn, hon var pigg och ganska okontrollerbar.

TODAY PÅ SKOLAN
vi kör travhästarna i skogen utan lärare, vi e proffs så låt filmen tala för sig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar