söndag 27 mars 2011

HOPPTÄVLING timrå

VARNING FÖR ETT LITET LÅNGT INLÄGG hej, jag är helt slut efter en helg i timrå, resan dit innehöll mycket spänningar vilket gjorde att jag fick migrän och sov hela resan dit som tog det tog ungefär 4-5timmar innan vi hittat allting och kommit till rätta.. Vi bodde på vandrarhemmet i Timrå, det såkallade Slottet för det var så sjukt fint där! Bodde tillsammans med underbara familjen Rönnbäck! Varje morgon var det goda mackor till frukost sedan bar det iväg till Hurran och utfodra henne på stället vi hade stallat upp henne. Några tävlingsboxar nära vandrarhemmet, det var rätt så fina och dessutom billiga boxar att hyra! Hurran sov nog jätte bra i dom tror jag. Första tävlingsdagen bestod av 2 klasser.. LB LA. (1m,110cm) och jag var taggad till tusen och sista dagen blev bara en LB(1m) Även mina nerver var tydligen också taggad till tusen, därimot hade min migrän brustit ut lite grann till första klassen så jag red med migrän och jag såg knappt någonting pga synerver blir så då jag har migrän.. Envis som jag är blir jag bara förbannad på kropppen så jag satte mig upp på hästen och hoppade fram och kännde hur det känns..... mamma frågade: ......är du säker på att du ska tävla? jag svarade. försök få mig att låta bli om du kan!!!!... jag SKA dit in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



LÖRDAG LB: Gick super!, världensbästa rythm och jag hade henne med mig. Helt felfria och en grymt nöjd tjej som ponny! Blev placerad 3:a av mer än 31 starter. Riktigt nöjd! LA: Kom in på banan och kunde inte hantera min nervositet nånting, tyckte det var jävlust högt, blev nervös, glömde allt och alla, Utesluten på 6:e hindret p.g.a för mycket jaga och det får man direkt igen genom stoppet. Jag kunde alltså inte hantera min nervositet. Dvs. hand och skänkel! och i LA krväs det en heldel perfekta sidor från både häst och ryttare.


.


SÖNDAG LB: Gick verkligen otroligt bra! Synd bara med ett nerslag på 10a i omhoppningen. LB är inte längre ett problem i min hjärna eller för min kropp och det känns otroligt skönt efter kraschen att förtroendet för både häst och ryttare håller på att komma på den höjden.


BILDER FRÅN TÄVLINGEN

FILMER ÄR PÅVÄG

1 kommentar:

  1. Ni var så duktiga båda två!! Å du är en kämpe min lilla (okej då, stora) tjej, som kämpade på trots migränen. Kram på dig /MA

    SvaraRadera