torsdag 28 april 2011

Träningstävling, BILDER + FILM längst ner

TJO! Just kommit in det är ganska sent och jag och Natta ha varit ute och skrittat Hurran och Mazing, innan det var jag på tävling på vännäs, gick helt klart bra och jag är toppen nöjd. Känns sååååååå himmla bra inför Vännäs stora tävling och klasserna där är ju som sagt anmälda och klara och det berättade jag ju innan. Fick förresten en komentar på det super trevligt!

Carina

Klokt beslut att ta lägre klasser och få självförtroende efter kraschen för både dig och ponnyn..:D SVAR: Ja jag tyckte det var rätt så klokt att göra så, det är ju mycket roligare att bara leka runt än att ta allting på för stort allvar. Men det kommer nog gå fin fint i vännäs! :) Dessutom på gamla hemma plan fast ända hemma plan eftersom min Erikberggren träning och Busterträning har jag där varje vecka! :) jaja, tack för komentaren och jag håller med! kramkramJW
BTW, TÄVLINGEN IDAG:
Första klassen LC - Åh det är så himmla skööönt att hoppa så himmla lågt för allting fungerar ju på LC LB och jag blir inte alls lika nervös och rider mycket mycket bättre. Jag är inte alls höjd rädd efter kraschen som många tror därimot vill jag komma rätt på hindret för att inte krascha i det. Så där har jag mitt problem... jag vill så gärna lägga henne rätt men då blir det så fel om man lägger sig i det.
Iaf så gick vi nolla och felfritt och vi hade bra rythm genom banan och vi vann tom med den klassen hihih. Fick otroligt fina bilder på tävlingen!!!!!!! [FINNS LÄNGST NER]
Andra klassen LB - Gick också super bra! Dock fick vi en rivning och ett jätte konstigtst stopp ;p nästan lite roligt. Hurran tog helt enkelt chansen att ridskole stanna när jag litade på henne efter en sväng upp mot en oxer och inte hade några ben. Jag brydde mig inte om det stoppet eftersom att jag vet att jag har henne med och att det där stoppet inte förändrar nånting mellan oss eller ridningen. Så jag bara glömde och gick vidare och ser upp på nästa tävling!! Resten av banan känndes bra och det känns att Hurran tycker det är roligare ute än inne.



Ulla: vila
Hurran: Natali red Hurran och vi skrittade låååångt lååångt i över 2 timmar skrittade vi efter asfaltvägen/en grusväg/ en åker med gräsväg. Ja runt hela byn och lite till, hon fick se vart Carro bodde och sedan vart berg ligger och ja.. Hurran tyckte det nog var skönt att få komma ut och skritta litegrann. Hon har gått rätt så många hopp-pass i veckan. Imorgon ska hon få bara stå i hagen och vara en häst tycker jag.
Mazing: Jag skrittade Mazing och det är en underbar känsla att hon är så himmla himmla pigg FORTFARANDE!




BILDER FRÅN TRÄNINGSTÄVLINGEN


Fick många många fler fina bilder också men dom rymdes inte att ladda upp!, nånting jag fastnar väldigt för alla bilder är KOLLA HUR HON VERKLIGEN HOPPAR MED RYGGEN...!
Men ändå speciellt för denna sista bilden. Älskar den, för jag kom otroligt nära på hindret och då när hästen gör sitt bästa och ändå hoppar i vilken situation ryttaren än sätter den i så SKA man ha en bra eftergift. Annars blir jag inte förvånad om den stannar eller blir osäker på nästa hinder och är glad att ja tom fick med det på bild! Det gör mig glad i mina ögon,
fina Hurran! kramkramJW

FILM - http://www.youtube.com/watch?v=3ccw_f0PBTM

1 kommentar: