onsdag 27 april 2011

Busterträning

Tja! Nyss kommit hem från Busterträningen som gick jätte bra med Ulla, skulle egentligen vara med på träningstävlingen ute men vi hann ej dit eftersom att man skulle vara anmäld och klar 16:30 och då är vi inte ens hemma från stan för min buss hem från stan går 16:15.

Så vi hopptränade istället, gick bra jobbade olika lyssna övningar. Därimot en sak som inte är lika roligt är att jag sitter jämt som en hängig potatis hög så därför blir jag hängig i ridningen också och då håller jag på att få PUKEL RYGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jag måste börja träna på att jämt gå rakt och försöka få tillbaka det där.
Har egentligen inte hänt så mycket annat idag och därför har jag som inget mer att ta upp förutom att det snart är vännäs tävlingen och klasserna är anmälda och klara:
LÖRDAG: LC,LB vännäshoppet/Mountain Horse Cup
SÖNDAG: LC+5,LC+5

super skönt och jätte nöjd över mitt beslut och det känns så himmla roligt att bara leka runt och sattsa lite. KOM DIT OCH FOTA VETTJA? Jaja nog för ikväll. KramkramJW
Ulla: Busterträning, gick riktigt bra faktiskt och hon börjar mer och mer komma i tävlingsform. Hoppade en banan på lite små hinder idag men det känndes ändå riktigt bra.

Hurran: vila




2 kommentarer:

  1. Klokt beslut att ta lägre klasser och få självförtroende efter craschen för både dig och ponnyn... :D

    SvaraRadera
  2. Ett tips...
    Ta ett spö, eller någon annan stum pinne och placera det bakom ryggen och in framför armarna i armvecket. Så rider du så varje gång du rider ut under några veckor. Jag lovar det är skitjobbigt men ger jätte bra resultat.

    SvaraRadera