torsdag 15 september 2011

hejsanhoppsan, for ut och red med Pernilla och Mamma ikväll, hann inte plugga så mycket för jag tyckte det var viktigt att hästarna rör på sig hela tiden nu när dom fått vila så mycket. Men faktiskt så var vilan rätt så bra för musklerna hann med då och nu har dom blivit mycket starkare i musklerna och det är super bra. Första gången jag red hurran idag efter olyckan och det gick jätte bra, hon var spänd i början och super pigg, rätt så tittig på allting omkring och tyckte det var super kul att äntligen få komma ut och busa.

Ulla: Red henne, jobbade oavbrutet med att göra skänkel vikningar över vägen fram och tillbaka 10000ggr tills det satt rätt så bra, gjorde halt och sedan satte igång igen många sånna lyssna övningar så jag kännde att jag hade bakdelen där jag ville ha den och att hon var kvick i sina rörelser. Hon var fin men rätt stark idag eftersom jag inte orkar ta i helt med axeln.
Vi bytte efter halva vägen så fick mamma åka runt på Ulla så fick jag jobba Hurran. Imorgon ska hon få ett lätt pass så att kroppen hinner med eftersom att det tar 48 timmar för musklerna att hinna vila upp sig.
Hurran: Mamma red henne först så fick jag rida igenom Ulla och träna ordentligt. Hurran gick bra, hon var pigg och glad, som sagt det var första gången efter olyckan men hon är hel gumman min. Måste nog tyda mycket på att hon tränas på rätt sätt så att hennes hovar,ben, leder, ligament osv håller för mycket. Men hon gick riktigt fint, jobbade henne inte dirket så mycket, hon fick galoppera i en väldigt låg form men krävde inte så mycket utav henne.


LITE BILDER FRÅN SKOLAN..



Yes, så här ser det ut när vi får disikera häst ben på skolan! ;)


Som ett avslut på detta inlägg bjuder jag på en riktigt bra låt: http://open.spotify.com/track/14GuG8y1NlYXrwEqKCbPMH
om ni inte har spotify så klickar ni här:
http://www.youtube.com/watch?v=irj4c665Tnc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar