torsdag 22 september 2011

Söt ponnyridare!

Hejsanhoppsan, det har hänt rätt så mycket på sista tiden.. I Tisdags kom Frida hit och då hade jag ponnyridning med en tjej som har en otroligt balans och är tuff som attan!! Ska ta och filma henne någon gång för hon är så otroligt duktigt, håller tyglarna, styr själv, travar, hoppar småskutt, hälarna ner!! I tisdag så fick hon pröva hoppa över en sne bom som kanske var 20cm hög och hurran tog världens hopp över den lilla bommen för hon har så mycket överskottsenergi....och den lilla tjejen satt kvar i oförändrad sitts!!!!!!!!! Hon är så gullig, fick ju ett halsband av henne som jag ska fota och visa upp senare. Nu sitter jag här idag.. en fredags dag och är sjuk! Var hemma från skolan och idag, hade mycket feber, svettades men ändå fryser jag mycket, huvudvärk som attan och sen har ja nästan spytt litegrann. Imorgon blir det att följa hippotävlingen från internet! Tur att equipe online finns!!! :) jaja, nu ska jag gräva ner mig i sängen. Har legat i sängen hela dagen.

Tisdag:

Ulla: skrittades!

Hurran: Ponnyridning.

Cheyenne: Longerades med frida på ryggen, eftersom att Mazing är död som brukar gå på ponnyringdningen så ska Cheyenne få ta över hennes uppgift. Hon gick galan fint med frida!

Onsdag:

Ulla: skrittade/travades!

Hurran: Lösgalopperades av frida!
Wia: Red pernillas häst som står i vårat stall eftersom att Ulla var lite svullen om ett ben så hon fick inte galopperas, så lånade jag fina fina Wia och galopperade henne, jobbade mycket med bakdelen och att hon skulle ha bjudningen framåt. En riktigt riktigt fin häst det där!

Torsdag:

Ulla: Mamma skrittade och travade henne!

Hurran: vilade


BILDER

Fina fina Apple Hurricane!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar