torsdag 29 december 2011

STUTS hoppträning!

Tjena, ikväll så har hästarna fått hoppa och blivit glada och nöjda, jag själv är väldigt trött just nu och snart blir det att sova tror jag, men först några avsnitt från The OC!!!!
Idag har jag mest varit ute i stallet och ridit, mamma kom med frukost på säng idag igen, tack så hemskt mycket för det mamma! Men jaja, vi
 hörs imorgon då det händer massor med grejer! ;) 
_


Ulla: Red i ridhuset och jobbade henne lite dressyr och mjukade upp henne i säkert minst 30min, olika bananöppnor för att mjuka upp och för att hon ska få sära på bakbenen lite och inte spänna sig så mycket.
Började sedan hoppa dom tittiga stutsen jag gjort för att Ulla ska palla ta i någonting vilket hon faktiskt gjorde, hade lagt en plastpåse runt mitten hindret och en tunna under 3:e hindret och första hindret låg det ingenting under. Hoppade som sagt 3 rätt höga kryss-stuts och den mittersta stuts hindret var ett räcke. Hon gick väldigt väldigt bra idag Ulla, super duper! Syns även i hagen att när hon galopperar så ibland så kommer det fram små samlingar även där vilket betyder att hon kanske orkar mer nu än vad hon gjorde förut. Toppen nöjd är jag iaf med ridandet idag med underbara Ulla :)
Hurran: Red i ungefär 1timme och 30minuter idag, först grundläggande jobb, olika lyssna övningar, uppmjukningsövningar osv. Hoppade även stuts med Hurran och hon var väldigt väldigt duktig, bjudningen var riktigt bra, hon tog i bra många gånger, flyttade undan bra på kortsidan och vi hittade en bra grundgalopp. Dock hade jag lite svårt med att inte joksa framför hinderna, ofta så hoppade jag henne inte rak, att vi aldrig riktigt hann bli 100 rak efter kurvan vilket gjorde att hon hamnade i korsgalopp efter hindret för att man inte riktigt hittar balansen. När jag bara sitter och väntar in hindret så blir det ibland så att den där rädslan för att gå omkull sitter kvar ibland när man känner att man kommer i samma spår som när vi gjorde det. Men det håller på att gå bort så att jag inte tänker på det och det blir ju bättre och bättre. Tur hurran är så jävla ärlig av sig och är man ryttare som kräver mycket kräver Hurran tillbaka mycket från ryttaren. Är ryttaren mindre bra så kräver inte hurran lika mycket. Nog pratat om det! Nu ska ni få kika på filmen..sista bästa gången kom tyvärr inte med, men ni får en film iaf på det! Ha det bäst snart är det förresten nyår också ;) 

FILM FRÅN HOPPNINGEN MED HURRAN IDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar