lördag 14 januari 2012

Nu sitter jag här i sängen och lyssnar på musik, guud så skönt liv jag lever just nu! ;) Speciellt efter igår.. underbara rasmus
Bjuder på två av dom låtarna jag sitter och lyssnar på..... nu alldeles strax ska jag gå ner och göra mig lite makaroner och köttbullar som en sen middag och senare så blir det väl några mackor, sen plocka in hästarna för kvällen, se lite film sen blir det nog att sova. Ha det bäst för idag så hörs vi imorgon, tråkiga söndag imorn.. SEN SKOLA MÅNDAG  yaaaaaay ;D kramkramJW





RIDNINGEN TODAY!
Ulla: Fick ridas efter bergsvägen rätt länge och bara jobbas på i galoppen, variera mellan tävlingsggalopp och samlad dressyrgalopp till normal galopptempo. Flytta bakdelen, skänkelvikning över vägen fram och tillbaka.  så det fick hon, när jag hade ridit i kanske 45 minuter efter den vägen, tog jag en liten snabbis i ridhuset och kännde igen henne där också, gick bättre i ridhuset, där det var mycket lättare att ta igenom på en volt vissa problem och sådär. Nöjd med henne idag helt klart, dock lite stark när man rider ut!


Hurran: Sisådär nöjd med henne idag, galopperade hela tiden runt slingan runt dalsjö idag, värme upp med vägen dit innan man svänger in, vilket tar ca 30min.  Hela ritten idag tog 2 timmar. Från början var hurran väldigt väldigt pigg och tittade på allting efter vägen, blev stressad emellanåt osv. Tror nog hon hade väldigt mycket överskotts energi för dom senaste dagarna har dom inte rört sig så mycket i hagen sen dessutom har hon väl inte alls gått som hon ska så. Iaf så efter att jag galopperat runt hela rundan blev hurran otroligt fin. Trött men  lugn och arbetsam, gick i en djupfin form samtidigt som bakbenen fick jobba, dessutom i lite framåt tempo oxå, super bra jobbat underbara gumman.

Ullas oufit today..
Dessutom hängde mamma upp den nya täckeshängaren!!!!!
MONA WASSERMANN LEVERERAR yeahhh.. hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar