söndag 18 mars 2012

5mån-1vecka-6dagar KVAR TILLS MYNDIG!

Kommit hem, har ridit Fridas ponny vilket gick bara bra. 
(Mycket trevlig men oerhört smart ponny. Skulle jag vara dom skulle jag dressyr markarbetes träna mycket och inte låta ponnyn vila så mycket utan kanske 1 vilodag i veckan för att inte skapa så oerhört mycket energi, jobba mycket galoppbommar, flytta undan baken, samling osv för att stärka upp bakdelen så att Celine orkar mera, och dessutom kanske slutar protestera så mycket. Att backa hästen också kan vara bra eftersom den vill på att fly lite grann undan jobbet, men Celine var duktig idag tycker jag och testade inte alls lika mycket, utan visar också att det är tungt för bakdelen att får jobba. Men det går väldigt bra framåt och det är en mycket fin ponny och Frida är duktig som är bestämd.)
 Nog för häst texten för idag.. Nu blir det att hoppa isäng för jag är grymt trött och ska orka upp att ta ut hästarna imorgon på morgonen klockan 5.. jipppiee.. kram kram på er! :)


I see you wanna play
with a player froom the hood

1 kommentar:

  1. Det ligger mycket i det du skriver om hur man instruerar! Så himla självklart egentligen, men man tänker inte alltid på det! Mend et är just därför jag inte tränar dem själv, jag är mer en impuls-person som dessutom är ruskigt dålig på att förklara!
    Kramar

    SvaraRadera