onsdag 21 november 2012

kan dygnet få fler timmar please?

Kände mig inte värd någon lunch idag så skippade skol lunchen och satt för mig själv och tänkte, och hade möte med lärarna om alla mina rester och bestämde lite ordentligt med mig själv vad som skulle göras och vad jag skulle ha för mål om jag klarar proven osv. Tufft men jag SKA klara det!

-
Dagen har varit godkänd, kom hem kring 6 och red Cupido en sväng 1 tim. Jobbade lösgörande i skritt och nån minut i trav. Det gick bra, han var pigg och glad och han hittade spöken här och där med sin överskott energi. hihi

Nexus, hästen jag rider 3 gånger i veckan som står i vårat stall, fick ett pass i ridhuset idag eftersom att igår fick han ridas ut av mig. Han blev riktigt trött men det blev ett väldigt bra pass, jobbade kanske 45min max. 
La ut en bom i mitten av ridhuset och red som en 8 över den.
Super bra övning då man kan få in många saker att träna samtidigt som man rider aktivt.)
På ena volten flyttade jag ut bakdelen i alla gångarter, den andra volten flyttade jag in bakdelen osv.
Jobbade mycket övergångar och jobbade rätt mycket att han ska kunna faktiskt galoppera framåt utan att bli stressad, stuttsig, byta galopp bak osv. Så bara rulla på och korrigera när han gör fel. 

Han har verkligen blivit mycket bättre på det, men han blir fortfarande fort trött så man får ta väldigt väldigt lite i taget, men framsteg har han gjort eftersom idag blev han inte alls stessad och byte galopp nån gång.

Nu sedan kl 9 har jag käkat middag som blev pannkaka, duschat och nyss pluggat 1 timme! Skulle behöva tusen extra timmar till plugg men tiden räcker inte till. Godnatt!

1 kommentar:

  1. Hallå mitt Hjärta! Ang. din tidsbrist så tar jag mig friheten att komma med ett råd. Dygnet har ju bara 24 tim och det kan man inte ändra på, men vore jag du så skulle jag minska på tiden med Nexus till 1 gg/vecka och lägga den tiden på läxor istället. Lägg krutet på skolan den här sista terminen det har du igen sen.
    Kramar i massor/mm

    SvaraRadera